به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۴
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۳۳۱۹
ظریف: توافقات خوبی حاصل شد

پیشنهاد غرب به ایران برای لغو کامل تحریم‌ها

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدارش با اشتون گفت:‌ بحث‌های خوبی در خصوص بررسی نگرش‌های موجود داشتیم و درباره ادامه مذاکرات هم توافقاتی خوبی حاصل شد.
پیشنهاد غرب به ایران برای لغو کامل تحریم‌ها
محمدجواد ظریف پس از دو روز رایزنی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: در نشست‌های دیروز، شام کاری و امروز حدود هشت ساعت در خصوص پیگیری موضوعات مورد نظر و راه‌های نزدیک کردن مواضعمان با همان اهداف (یعنی ادامه یافتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان) گفت‌وگو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: بحث‌های خوبی در خصوص بررسی نگرش‌های موجود داشتیم و ادامه یافتن کار مذاکرات هم توافقاتی خوبی حاصل شد. ظریف گفت: در کنار این نشست‌ها، امروز یک دور نشست کارشناسی هم داشتیم و قرار شد نشست بعدی ما با کشورهای 1+5 از شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار شود و علاوه بر آن توافق کردیم در صورت نیاز به غیر از نشست شورای حکام، نشست‌های سیاسی و یا کارشناسی هم یک یا چند دور به طور غیر رسمی برگزار شود تا بتوانیم مواضع را برای نشست پایان خردادماه آماده کنیم. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همفکری همه دستگاه‌های ذیربط در داخل و همینطور با واقع بینی طرف‌های مذاکره، بتوانیم در این چند دور گفت‌وگوی رسمی و غیر رسمی که خواهیم داشت زمینه را برای توافق جامع آماده‌تر کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نيز رایزنی‌های ظریف و اشتون در استانبول را مفید و برای بررسی راهکارهای مختلف پیشبرد مذاکرات عنوان کرد و گفت: «قرار شد در صورت لزوم رایزنی‌ها در سطوح فنی و سیاسی تا قبل از مذاکرات بعدی وین برگزار شود.» عراقچي گفت: «قرار شد در صورت لزوم تا پیش از دور بعدی مذاکرات که قرار است 26 تا 30 خرداد در وین برگزار شود؛ گفت و گوها در دو سطح فنی و سیاسی ادامه یابد.»

در همين حال، خبرگزاری آسوشیتد پرس از پیشنهاد جدیدی که کشورهای 1+5 به ایران در ازای رفع کامل تحریم ها داده اند خبر داده است. به گزارش این خبرگزاری، کشورهای 1+5 در حال ارائه پیشنهاد به ایران هستند.بر اساس این پیشنهاد اگر ایران با کاهش اساسی در فعالیت های هسته ای خود برای کاهش امکان ساخت بمب موافقت کند، آنها نیز همه تحریم ها را برخواهند داشت.

ساعاتی پیش از انتشار خبر ارایه پیشنهاد لغو کامل تحریم‌ها به ایران، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون گفت: ظریف و اشتون در استانبول‌ گفتگوهای طولانی و مفیدی داشتند. ارایه این پیشنهاد یک تحول مهم و اساسی در روند مذاکره های هسته ای ایران و 1+5 است.

روج ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۰:۲۷
یاید قبول کنند. من جوان انرژی هسته ای می خواهم چی کار!!!؟ من شغل و مسکن و آینده مطمئن می خواهم. با این انرژی هسته ای مملکت را به ویرانه تبدیل کردند. باید به فکر انرژی های نو و بی خطر باشیم. انرژی هسته ای جز آلودگی و خطر چیز دیگری ندارد (230590)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۴۰
واقعا همینه مهم معیشت مردمه نه بحثهای هسته ای . ما اگه قدرت اقتصادی خودمونو بالا ببریم نیازی به این جنگولک بازیا نداریم (230647)
مجید جان!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۵۱
چرا یا افراط میکنیم یا تفریط؟‌
من انرژی هسته ای و هر آنچه که فقط جنگ طلبانه نباشد را می خواهم و هیچ وقت از انرژی هسته ای چشم نمیپوشم ولی زل زدن به انرژی هسته ای مرا کور نمیکند تا هیچ چیز دیگه ای را نبینم. من زندگی و همه ملزومات آن را می خواهم و البته انرژی هسته ای هم یکی از آنهاست. البته متقاعد کردن همه دنیا به داشتن این حق هم وظیفه من است. (230655)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۴:۲۲
دوست عزیز انرژی هسته ای تحفه ای نیست.دنیا از آن رویگردان شده حتی آنان که بمبش را دارند می دانند که امکان استفاده از آن منتفی است چراکه اگر یک بمب منفجر کنند رقیب هم همینکار را تکرار می کند ودوباره این چرخه ادامه می یابد واین در سطح گسترده به نابودی همه منجر می شود.رندگی در کره زمین مختل می شود آنگاه دیگر ابرقدرت و غیره معنا پیدا نمی کند.به اعتقاد من به جای انرژی هسته ای باید به سمت باد و آفتاب رفت که در ایران بسیار در دسترس است. (230734)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۵
به سمت بمب اتم نریم ,بریم به سمت باد
خیلی با حال بود (230842)
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۵
در شرایط موجود بهتر است هرچه سریع تر توافق کامل ورفع کامل تحریم ها انجام شود.مردم خسته شده اند.انشاالله درجبهه های دیگر پیشروی کنیم وپوزه غرب رابه خاک بمالیم.انشاالله (230659)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۱
انرژي هسته ايي كه ميلياردها دلار براي كشور هزينه داشته وهنوز به مرحله باز دهي نرسيده واين همه تحريم و هزينه براي كشور به وجود اورده واقعا چه منفعتي توش خوابيده؟؟؟ (230679)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۸:۱۹
به یک بچه هم بگی میفهمه که اگر واقعا این انرژی اینقدر بی ارزش هست پس چرا ابرقدرت های پوشالی دنیا هر کشوری که بخواد به اون دست یابی پیدا کنه رو به زمین گرم میشونن؟
قبوله فشارها خیلی زیاده و باید با سیاست دیگه ای ما هم به این قدرت هسته ای میرسیدیم ولی رفقا این حرف ها رو که از بعضی جوون ها میشنوم تازه میفهمم شهدا عجب آدم های بزرگی بودن. اون موقع کسی که جونش رو کف دستش میگرفت و کارش رو رها میکرد و خانوادش رو به امون خدا میسپرد و میرفت جبهه ؛ نه بهش وعده ی پول داده بودند و نه کار ! رفتنش با ... (230857)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۸:۲۸
... رفتنش با خودش بود و برگشتنش با خدا. چه زود کم آوردیم؟ اونا برای دینشون جون دادن ولی ما برای نونمون حاضریم دینمون هم بفروشم . ای بابا این حرفا برای تو کتاباست الآن باید نون رو به نرخ روز خورد . این رو نوشتم که اگه حتی تنها خوانندش تو عزیزی باشی که اجازه انتشار پیام ها رو میدی بدونی هنوز تو این کشور کسایی هستن که نون رو به نرخ خدا میخورن حتی اگه دیگران برچسب افراطی بهشون بزن. به قول حاج حسین یکتا زمانی که ما تو جنگ کمبود نیرو داشتیم و دشمن توپ بسته بود به گوشت جوون های این مرز و خاک ... (230860)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۸:۳۴
...زمانی که ما تو جنگ کمبود نیرو داشتیم و دشمن توپ بسته بود به گوشت جوون های این مرز و خاک خیلی جوون ها تو استادیوم آزادی توپ رو دنبال میکردن تا تو کدوم دربازه میره. افراطی ها میجنگیدند به جای اینکه به فکر توافق و راضی کردن دشمن و باج دادن باهاش باشن . روح همشون شاد .
میدونم که منتشر کردن این مطلب برات سخته ؛ فشردن کلیک تایید به منزله چکاندن ماشه اصلحه رو شقیقه ی خودت و از دست دادن منافع دنیاییت میمونه . ولی دوست داشتم نظرت رو بشنوم (230864)
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۱:۰۱
بحث جبهه و جنگ و دین و ناموس نیست.که اگه ایناست حتی، مابرای چی جنگیدیم برای سربلندیمون.برااینکه به ذلت نیفتیم.الان برو ببین چقدخونواده بدبخت شدن.چقدجوون ازدواج نکرده وبیکارموندن.این کجای دین خدانوشته که تومیخوای باانرژی هسته ای ازش دفاع کنی.عزت وسربلندی به بمب اتم نیست.به انرژی هسته ای نیست.یه علم هسته ای نیست.برو ببین چقددستگاه پزشکی ریزو درشتو هنوزداریم وارد میکنیم برو تواونا خودکفا شو اگه واقعا قصدونیتت کسب علمه نه بمب اتم.چراما همیشه بادنیا سرجنگ داریم اخه لامصبببببببببببببببببببب (230891)
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۱:۴۶
دوست عزیز! برای ما مهم رسیدن به دانش هسته ای مورد نیاز بود که توانستیم به آن دست یابیم ;هیچ کشوری قادر نخواهد بود این دانش را از ما بگیرد; در ضمن قدرتهای بزرگ در توافقنامه ی ژنو عملا تن به غنی سازی تا 5درصد داده اند که این هم دست آورد خوبیست که به آن دست یافته ایم و امیدواریم نهایی شود...!مهم ترین چالش پیش روی کشور ما سلطه طلبی سلطه طلبان خارجی نیست,بلکه سلطه طلبی سلطه طلبان و تمامیت خواهان داخلیست که به هیچ روی حاضر نیستند تن به حاکمیت ملی دهند واز تمامیت خواهی دست بردارند.... (230904)
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۱:۵۰
تمامیت خواهان تلاش می کنند با ایجاد تنش , درگیری و شاید حتا جنگ از مردم سالاری و نهادینه شدن آن در این کشور جلو گیری کنند; چون مردم سالاری ونهادینه شدن آن را باخت کامل برای خود می دانند, اما اگر عمیق و دقیق شوند مردم سالاری یک بازی برد-برد برای همه است...!تمامیت خواهان اگر بخواهند تن به مردم سالاری ندهند ,خسارات سنگینی به کشور ,نظام و مردم تحمیل خواهند کرد و در نهایت باخت کامل را با هزینه ای بسیار سنگین تر از همیشه برای خود رقم خواهند زد... (230906)
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۲:۳۰
در عظمت و بزرگی روح جوانان این سرزمین که خالصانه, متواضعانه و شجاعانه با نثار خون خود از این میهن مقدس و انقلاب نوپای اش پاسداری کردند, تردیدی نیست! اگر آنها در انتخاب آگاهانه ی خود دچار تردید نشدند, به خاطر باوری بود که به قداست میهن و انقلاب نوپای شان داشتند و نیز البته باور به صداقت حاکمان...!تردید ها در ذهن مردم و بویژه جوانان زمانی شکل می گیرد که در گفتارها و رفتارهای مسوولان تناقضات آشکار بروز می کند;مردم دوستی جای خود را به مال دوستی می دهد و دروغ و ریا جایگزین صداقت و اخلاص می شود... (230914)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۴
بابا انرژي باد هم حق مسلم ماست،انرژي اب هم حق مسلم ماست،اينقدر پول كه به اين روسها داديد بابت ساخت نيروگاه خرج توربين بر روي اب درياها و مناطق پرباد كرده بوديد الان 100 سال از اين وضعي كه هستيم جلوتر بوديم...متاسفانه دنبال خودنمايي در دنيا هستند و اصلا منافع ملي و مردمي براشون معني نداره (230680)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۰۲
كار و مسكن و ازدواج حقي مسلم تر از انر‍ژي هسته اي هست.
هرگاه شغل و نون و مسكن و زندگي داشتيم باشه انرژي هسته ام باشه (230705)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۴۱
من و تو و ملت نمیخوایم دلواپسان چی انها که میخواهند البته از نوع مرگبارش هم میخواهند . فکر میکنند بازیچه ای است برای کل انداختن با همفکرانشان در اسرائیل غاصب . (230721)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۴:۰۴
شما مطمئن هستید که به همین لغو استفاده از انرژی هسته ای قضیه تمومه ؟ (230726)
1234
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۹
کسی مطمئن نیست ولی روال سابق هم دیگر جواب نمیدهد. (230756)
ابولفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۳:۰۷
واقعا متاسفم برای دوستان ک هنوز نفهمیدن بحث انرژی هسته ای نیست بحث استقلال کشور است دشمنان می‌خواهند استقلال مارا از بین ببرند امروز انرژی هسته ای بعدا حقوق بشر و.... هدف استقلال ماست وقتی استقلال مارا گرفتند دیگر هیچ چیز نخواهیم داشت مشکلات اقتصادی داخل ایران با رفع تحریم‌ها حل نمی شود بلکه با تکیه به درون حل می شود ما اگر ازز امکانات داخل به درستی استفاده کنیم تمام مشکلات حل می شود ک هیچ از نطر اقتصادی در دنیا جز اولین ها می شویم (230920)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۳:۲۸
شما دنبال کار هم نیستید بلکه دنبال ولگردی و افراطی گری می باشید کسی دنبال کمر خم کردن در برابر دشمن است و نمی خواهد روی پای خود به ایستد باید سر یک چهارا بنشید و ..... (230924)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۰:۳۸
همش حرفای تکراری !‌ آقا جوونیمون رفت ءس کی تموم میشه این تحریما (230591)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۳
شما فکر کن این تحریم ها قرار نیست تموم بشه برو یه فکری به حال خودت بکن جوونیت نره. (230841)
عجب!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۰:۴۴
ايشالا خوشحاااااالم اميدوارم اميدوارم ،زندگي انساني حق مسلم ماست (230593)
قاسمیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۰:۵۹
سلام.
اگر افرادی مثل روزنامه کیهان بگذارند (230594)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۴۸
" بر اساس این پیشنهاد اگر ایران با کاهش اساسی در فعالیت های هسته ای خود برای کاهش امکان ساخت بمب موافقت کند، آنها نیز همه تحریم ها را برخواهند داشت. "!!!

کاهش اساسی ...!!!
دیگه باید چکار می کردیم که نکردیم... ! (230694)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۲
باید تمام کارخونه های قند و شکر رو تعطیل کنیم چون ممکنه به ساخت بمب اتم کمک کنه. (230840)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۱:۱۰
امیدواریم بگذارند... (230596)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۱:۲۳
ان شاالله با تدبیر و دوربینی اقای دکتر روحانی و دکتر ظریف هر چه زودتر گشایشی در موضوع هسته ای حاصل شود. به نظر من راه حل درست و منطقی و عقلانی همین روندی است که تیم مذاکره کننده در پیش گرفته اند. (230597)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۱۸
واقعا تدبیر را میشه احساس کرد .این کجا و آن کجا (230713)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۱:۴۵
به امید خدا به نتیجه برسه تا مردم نفسی بکشن (230600)
دوم خرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۲:۱۱
زنده باد سید خندان ورهبر دیپلماسی (230602)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۲:۳۷
ایران و مردم باید از نظر قدرت اقتصادی قوی بشوند .
لازم نیست برای اثبات قدرتمان مانند کره شمالی علف بخوریم و همیشه تهدید به فشار ماشه بمب اتمی بشویم .
آقای ظریف خداوند نگهدار شما و دعای مردم بدرقه راهتان .
امیدوارم هرآنچه برای مردم خیر است تحفه بیاورید . (230604)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۵:۲۳
ما یک نیروگاه داریم و اینهمه درد سر.اگر ما دنبال انرژی پاک هستیم و خود را مبرا میدانیم پس توافق را با اما و اگر همراه نکنیم .. (230609)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۷:۲۳
انا دلواپسِا (230611)
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۷:۲۵
دلواپس برای برای لغو کامل تحریم‌ها

افتاد (230612)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۸:۴۵
زنده بادخاتمی پاینده بادروحانی وهاشمی برقرارباداصلاحات. بایدمیزان رانگه داشت هرچیزی به اندازه خوب است نه افراط نه تفریط. عزیزان مسئول موثر لطفی کنندودست افراطیون ودلواپسان دردستگاه دولتی کوتاه کنن که این خواست همه انسانهای دلسوز وعاقلان است. فکرکنم اغراق نباشدبااین کار تقریبا درصدقابل توجهی ازخواست مردم محقق ونفسشان باز می شود. (230625)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۱
افراط از سر تا سر حرفات میباره. (230839)
دلاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۸:۴۹
پیرشدیم
به امید خدا (230626)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۸:۵۷
سلام براصلاحات . آنچه که برای مردم خیلی مهم است اینکه دست کثرت طلبان وخودخواهان که خودرا قدرت مطلق میدانند وجلوهرنسشت وتجمعی به نظرخودشان میگیرندبایدکوتاه شود. بااین رفتارهافکرمیکنندبرگ برنده دردست دارند بداننداین قدرت کاذب دردست آنها تیشه ای است که باعث ویرانی اشان خواهدشد. اصلاحات مثل آب زلال جاری هرکجا جلوآن بگیرندازمنفذی دیگرسربرون میآورد. (230627)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۲
باتدابیربلنددولت تدبیروامیدانشاالله قدم به قدم همه موانع ازسرراه این ملت برداشته خواهدشدوحقوق مردم درهمه زمینه ها محقق می شودوروی مخالفین این دولت که مخالفین مردمند سیاه خواهدشد. (230628)
OMID
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۹:۲۸
امیدوارم مسئولین ببینند نظرات مردمو (230634)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۰۹:۴۸
هر کی با من مافقه لایک کنه...
یه روز خوب میااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد... (230638)
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۰۰
سانتریفیوژها باید بچرخن، اما جرخ زندگی مردم هم باید بچرخه. آفرین به روحانی و تیمش (230639)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۳۰
زندگی حق مسلم ماست. (230645)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۴۴
اگه ما بتونیم کشور خودمونو از لحاظ اقتصادی تقویت کنیم دیگه نیازی به این بحثهای هسته ای نداریم و دیگران هم نمیتونن مارو تهدید کنن.بعضیا به فکر منافع ملی نیستن فقط میخوان با اربده کشی با دنیا درگیر بشن آقا جان زمونش سراومده (230650)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۰:۴۹
ما الان توانایی مون رو ثابت کردیم که بخواهیم میتونیم پس کاهش بدیم تحریم ها برداشته بشه .

بخدا این ملت آرامش . ارزونی . رفاه میخوان. (230653)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۰۴
آقا من هم تعهد محضری می دهم که انرژی هسته ای را به صورت مادام العمر نمی خواهم (230656)
پرچم اصلاحات
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۰۹
الان هرپدری که به خونه میاد تمام فرزندان وعیالش چشم به دست او میدوزند تاببیند چی باخودش اورده!!امروزه تو جامعه ما بعد ازاون 8سال خفت بار همگی انتظار غذای خوب مسکن مناسب"وشغل ابرومندانه داریم..ولی همگی میدونیم که تنهابا پوز دادن درمورد هسته ای هیچوقت به چنین چیزهایی نخواهیم رسید پس بایستی اول مایحتاج مردم تامین بشه بعد بخواهیم به انرژی برسیم..حالا بایستی ازمردم پرسید؟؟ایا انرژی رو میخوان همراه با تحریم ؟؟یا مسکن و شغل و ارزونی؟؟ (230657)
کــــــــــــــوهرنگ /
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۳
رفع تحریم ها با وجود دیپلماسان متفکر و بسیار مسلط همچون جناب ظریف رئیس دیپلماسی ایران و جناب عراقچی در بهترین شکل ممکن رو به پیشرفت بود ،که متاسفانه عده ای از داخل که با حداقل الفبای دیپلماسی آشنایی ندارند کارشکنی می کنند. چون نفع خود و حامیان را در همین کارشکنیها می دانند.5+1هم خوب همراه است ولی اشکال عدم توفیق در این مذاکرات از داخل است. (230658)
فرزند روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۹
واقعا که همه تون ...
آخه یه ذره تاریخ بخونید لااقل تاریخ بعد انقلاب رو بخونید یا لااقل از بزرگترا بپرسید
اگه قلدر دنیا در مقابل ایران به قدر یک آبنبات چوبی هم کوتاه بیاد دیگه هیش کی تو دنیا حرفشو نمی خونه (230661)
فرزندی دیگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۵:۴۹
بنده هم فرزند انقلابم و تو این انقلاب بزرگ شدم و تاریخ و با چشم دیدم. خواندن تاریخ در برخی کتاب ها تنها مطالعه تحریفات تاریخی است و تاریخ سازی به شیوه مورد علاقه نویسنده مثلا همین خسرو معتضد! عجب قصه پرداز ماهری است ایشان!!! (230767)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۱:۵۸
دلواپس ها آخه دلواپس چی هستید ؟!!!.... ملت یا خودتون !!!!!!!!!!!
آب که سر بالا میره قورباغه ابو عطا می خونه (230670)
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۱۰
خیلی خوبه ولی ای کاش اصلا بی خیال این پروژه هسته ای میشدند والا اگه نمیخواین بمب بسازید انرژی ها پاک خیلی بهترن. (230673)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۴
هیچ منفعتی برای مردم ایران در انرژی هسته ای نیست ..باید تحریمها برداشته بشن در غیر اینصورت تمام عمر وزندگیمون تلف میشه .جوانهای ایران کار می خوان ازدواج می خوان ..می خوان ازندگیشون لذت ببرن می خوان آرامش داشته باشن ...تورا به خدا این چه وضعی براشون درست کردین .. (230681)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۵۳
با نرژی خورشیدی و بادی می تونیم 50 درصد برق مصرفی ایران را تامین کنیم. 50 درصد باقی را هم با توربین های گازی. شکر خدا گاز هم ک فراوون داریم. (230699)
رضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۲:۵۷
فقط امیدوارم مردم هم بذارن ظریف کارشو کنه و گرنه که همش بخوایم بهش غر بزنیم که فرقی با دلواپسا نداریم... (230702)
hd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۰۴
غربی ها زورگو و زیاده خواهن و به تعهدات خودشون تا الان عمل نکردن چطور میشه قبول کرد ؟
قبول کنیم اونوقت دستمون به جایی بند نیست عملا برگ برندمونو سوزوندیم (230706)
1234
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۵:۲۲
برادر من ممکن است هم همین طور شود ولی قطعا"ایران نمیتونه روش فعلی را ادامه بده.معظم له هم این داستان را بهتر از من وجنابعالی میداند ولی راهی است که باید برویم به امید حق پیروزی از آن ماست.انشاالله (230751)
شسشی
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۲۲
انقدر خرج این پتروشیمی کردند میتو نستند دو بار کشور را بازسازی کنند و تمام مردم صاحب مسکن بشند و هیچ جوانی بیکار نبود وهمه مردم سرخوش و سر زنده بودند به امید روزی به کوری این افراطیون از خدا بیخبر مشکلات هسته ای تمام بشه تا ملت نفس راحتی بکشند انشالا (230714)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۳:۵۳
آقای ظریف و روحانی نباید به حرف دلواپسان گوش کنند. حداقل 18 میلیون نفری که به آقای روحانی رای دادند حواهان حل و فصل مسأله اتمی هستند. (230724)
عجب!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۶:۵۹
وپانزده ميليوني كه راي ندادند (230802)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۴:۰۳
دلواپس برای لغو بورس های ناحق دولت محمود احمدی نزاد.

مسولانی که دایما حرف از حق الناس میزنید آیا این بورس های غیر مجاز حقالناس عدهای که با تلاش به دکتری رسیده اند نیست . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (230725)
AMIR
Canada
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۴:۲۶
مد نظر قرار بدید که کشور های زیادی در حال خاموش کردن راکتورهای اتمیشون هستند. هزینه بالا و خطرات و آلودگی های ناشی از استفاده از این انرژی اونها را به خاموش کردن تمام راکتورهاشون وادار کرده. حالا ما نه تنها با خاموش کردن این راکتورها میتونیم جلوی خیلی از این مشکلات رو بگیریم بلکه موفق میشیم از شر تحریم هایی که تا استخونمون داریم تاثیرش رو احساس میکنیم هم راحت شیم. (230735)
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۳
کاش همه تحریم ها برداشته شود (230742)
بختیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۵:۳۹
اینقدر با قلب دلواپس ها بازی نکنید.
بابا گناه دارند
آخه لغو تحریم ها
این چکاریه!!!
اصلا لغو تحریم یعنی چه؟ (230762)
سجاد
Japan
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۵:۴۷
یکی نیست بگه اخه تو که هنوز قطعت پرایدو قاچاقی وارد می کنی تورو چه به انرژی هسته ای (230765)
امپراطور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۶:۵۲
انرژی هسته ایی حق مسلم ماست براستی که آسایش رفاه و زندگی شاد هم حق مسلم ماست؛ایکاش به فکر مردم باشیم و به اون خانواده ایی که نان برای خوردن ندارند کمی فکر کنیم ؛تا همان تعبات کورکورانه از بین نرود و فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم ؛سهم ما همان تکه نان خشکی است که بر سر سفره هایمان است و رفیق گرمابه و گلستان ما هم ونزوئلا و بورکینافاسو و جزایر مارماریس است. (230798)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۲۹
خدا با انسان های خوب و فداکار است خدا کمک دکتر ظریف و روحانی بکند و شر هر چه بدخواه و دشمن است را از انها دور کند .توکل برخدا (230827)
خوش خیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۷:۵۷
هم انرژی هسته ای رو از ما میگیرن و هم تحریما رو برنمیدارند مانند گذشته (230843)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۱۹:۴۹
به امید توافق نهایی.. (230876)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۱:۰۰
ضررهای که از داشتن بحث این انرزی بر این مملکت ومردم وارد شده بیشتر از سودی است که در اینده میخاد داشته باشه وهمش بازیه. روسیه یه جور چند ده سال دولتمردان رو سر نیروگاه بوشهر سر کار کذاشت وحالا نوبت 5+1و... عمر ماهم تموم شد .همه ی اینها سر کاریه .دشمنان ایران مشکل دیگه دارن نه بحث هسته ای و... (230890)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ۲۲:۲۷
باباجون به ظریف بگین کاری کنه یه دفعه همه تحریم ها را برندارن! دلواپس ها دق می کنن. اونا با هزار زحمت رفتن ملت را ببخشید تحریمو! دور بزنن! (230913)