به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۳۴۴۳۹

بایدن: تمام دنیا بدانند ما در کنار اسرائیل هستیم

بایدن: تمام دنیا بدانند ما در کنار اسرائیل هستیم
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که حماس در اسرائیل مرتکب جنایت شده گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.
جو بایدن گفت که برای اعلام حمایت بی، چون و چرای آمریکا از اسرائیل به تل آویو سفر کرده است.
 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  اسرائیل در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سطح همکاری  اسرائیل با آمریکا را بی‌سابقه توصیف کرد
او گفت: می‌دانم که شما هم در تصمیم ما برای بازپس‌گیری افراد گروگان گرفته شده توسط حماس شریک هستید.
نخست‌وزیر  اسرائیل سفر بایدن را اولین سفر رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ به  اسرائیل دانست و گفت: جهان باید برای شکست حماس متحد شود.
بایدن نیز گفت: می‌خواستم به اسرائیل بیایم تا مردم آنجا و تمام دنیا بدانند که ما در کنار اسرائیل هستیم.
رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که حماس در اسرائیل مرتکب جنایت شده گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.
بایدن گفت: من از انفجار دیروز در بیمارستان باپتیست ناراحت و عصبانی بودم، به نظر می‌رسد که طرف مقابل پشت آن است نه شما. اما افراد زیادی وجود دارند که مطمئن نیستند. من به مردم اسرائیل به خاطر قهرمانی فوق العاده‌شان تبریک می‌گویم!
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که اسرائیل باید به دفاع از خود ادامه دهد. او تاکید کرد: ما از اسراییل برای انجام این کار حمایت خواهیم کرد.
او گفت: جهان نظاره‌گر است تا ببیند ما چه خواهیم کرد و من مشتاق گفتگو‌های عمیق با شما هستم.

ابراز همدردی بلینکن با مردم غزه 
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به خاطر انفجار مرگبار در بیمارستان الاهلی شهر غزه با مرم فلسطین ابراز همدردی کرد. اسرائیل موشک‌های جهاد اسلامی را علت این انفجار می‌داند.
بلینکن در بیانیه وزارت خارجه آمریکا بر "حمایت مستمر ایالات متحده از مردم فلسطین" تاکید کرد. او  مدعی شد كه حماس نماینده فلسطینی‌ها یا آرزوهای مشروع آنها برای تعیین سرنوشت، برابری و کرامت، آزادی، امنیت و عدالت نیست."
بلینکن بر "تعهد قاطع آمریکا نسبت به حفظ قوانین بین‌المللی در جنگ که شامل حفاظت از غیرنظامیان می‌شود"، تاکید کرد.
وزیر خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین درباره هماهنگی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و حیاتی به غیرنظامیان در غزه و تلاش‌ برای جلوگیری از گسترش درگیری همراه با متحدان خود گفت‌گو کردند.  
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها