به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۳۶۵۱۰

مذاکره بین حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر

مذاکره بین حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر
گروه بین الملل: گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که با وجود تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه، مذاکرات با میانجیگری قطر بین تل‌آویو و حماس با هدف آرام کردن اوضاع در غزه  ادامه یافت.
به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که مذاکرات شکست نخورده است، اما با سرعت بسیار پایین‌تری نسبت به قبل از تشدید تنش‌ها و عملیات زمینی که از عصر جمعه آغاز شد، انجام می‌شود.
قطر بیش از سه هفته است که در پشت صحنه تلاش‌های دیپلماتیک انجام می‌دهد و با مقامات حماس و اسرائیل برای آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر در دست حماس صحبت می‌کند.
میانجیگری این کشور منجر به آزادی دو اسیر آمریکایی، یک مادر و دختر و دو زن مسن  شد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که تلاش‌ها برای آزادی اسرا حتی در زمان حمله زمینی به غزه ادامه خواهد داشت.
از آن طرف یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، در اولین اظهار نظرش بعد از آغاز نبرد طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر اعلام کرد که این جنبش آماده توافق فوری با اسرائیل بر سر تبادل اسرا است.
او گفت که بر اساس این توافق، تمام اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل باید آزاد شوند و در مقابل تمام اسرای اسرائیلی نزد مقاومت آزاد خواهند شد.
السنوار خاطرنشان کرد: از تمام سازمان‌های مربوط به اسرا می‌خواهم که فهرستی از همه اسرای زن و مرد فلسطینی تهیه کنند و برای مرحله آتی آماده باشند.
پیش از این ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، تاکید کرده بود «تماس‌هایی در پرونده اسرا صورت گرفت و فرصتی برای رسیدن به توافق وجود داشت، اما دشمن وقت‌کشی کرد. اگر دشمن می‌خواهد که پرونده اسرا یکباره بسته شود، ما برای آن آماده هستیم، اما اگر می‌خواهد راه دیگری را طی و این پرونده را جدا کند ما برای این سناریو هم آماده‌ایم.»
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها