به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۳۶۶۳۳

جدول‌گیشه‌آمریکا و رکوردشکنی‌یک فیلم ترسناک

جدول‌گیشه‌آمریکا و رکوردشکنی‌یک فیلم ترسناک
گروه فرهنگی:در میان حیرت تحلیل گران اقتصادی سینما، «پنج شب در فردی» با افتتاحیه‌ای عالی و غیرمنتظره اکران عمومی خود را آغاز کرد.به گزارش صبا، این درام ترسناک در کمال حیرت و تعجب اهل فن در سه روز نخست نمایش عمومی خود ۷۸ میلیون دلار فروش کرد.این رقم کلان افتتاحیه بسیار از تحلیل خوش بینانه تحلیل گران اقتصادی سینما در آمریکای شمالی بالاتر بود.

تحلیل گران اقتصادی سینما چهار روز قبل، پیش بینی افتتاحیه عالی ۵۰ میلیون دلاری را برای «پنج شب در فردی» می‌کردند.آنها از این حجم از استقبال تماشاگران سینما در آمریکای شمالی نسیت به پنج شب در فردی، شدیدا شگفت زده شده‌اند.

شاون رابینز تحلیل گر اقتصادی سینما می گوید:« تمام کمپانی ها و شرکت‌های فیلمسازی باید از موفقیت کلان پنج شب در فردی درس‌های لازم را بگیرند. این فیلم رنگ و بوی تازه ای به جدول گیشه نمایش سینماها داد.
با احتساب فروش ۵۳ میلیون دلاری فیلم در بقیه کشورهای دنیا، فروش جهانی آن به رقم عالی ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است.داستان فیلم درباره یک مامور محافظ بازنشسته (جاش هاچرسن) است که مشغول کار در یک پیتزا فروشی معروف به نام فردی می‌شود.

او در شب نخست حضور در این مکان متوجه چیزها و اتفاقات عجیب و غریبی می‌شود که رخ می‌دهد.با گذشت زمان و با فرارسیدن شب، این مامور بخت برگشته متوجه اصل ماجراهایی می‌شود که در دل پیتزافروشی فردی وجود دارد و او نمی‌تواند خود را از دام آنها برهاند.فروش سه روز اول فیلم به تنهایی توانست رکورد فروش جهانی «هالووین تمام می شود» (۲۰۲۲) را با رقم فروش کلی ۱۰۴ میلیون دلاری بشکند.

پنج شب … خیلی زود رکورد فروش کلی ۱۳۳ میلیون دلاری جهانی «هالووین می کشد» (۲۰۲۱) را نیز خواهد شکست.کمپانی یونیورسال و شرکت فیلمسازی بلوم هاوس که متخصص ساخت فیلمهای ژانر ترس و دلهره است، تهیه کنندگان فیلم هستند.

با محقق شدن پیش بینی فروش بالای ۵۰ میلیون دلاری برای پنج شب …، صنعت سینمای آمریکا اکنون شاهد بهترین افتتاحیه یک فیلم ترسناک و دلهره آور خود است.اما تامای کارگردانی فیلم را به عهده دارد، که نسخه سینمایی یک بازی معروف و پرطرفدار ویدئویی است.

سازندگان فیلم مبلغی حدود ۱۰ میلیون دلار صرف ساخت آن کرده اند که با توجه به رقم فروش نیمه شب اول، این رقم تامین شده است.تا قبل از پنج شب در فردی، قسمت تازه «جیغ» با افتتاحیه ای نزدیک ۴۵ میلیون دلار، لقب بهترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرده است.«راهبه ۲» و «جن گیر: معتقد» با افتتاحیه هایی ۳۲ و ۳۰ میلیون دلاری، در ردیف های بعدی قرار می گیرند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها