به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۳۶۶۷۴

ورزشی که کمک می‌کند بر افسردگی غلبه کنید

ورزشی که کمک می‌کند بر افسردگی غلبه کنید
گروه علمی: نتایج یک کارآزمایی بالینی کوچک نشان می‌دهد که کلاس‌های یوگا داغ می‌تواند به برخی از افراد مبتلا به افسردگی کمک کند که در عرض چند ماه احساس بهتری داشته باشند.به گزارش مهر، این مطالعه بر روی ۶۵ فرد مبتلا به افسردگی متوسط تا شدید، نشان داد آنهایی که به طور تصادفی در کلاس‌های یوگا داغ شرکت داده شدند، نسبت به کسانی که در لیست انتظار قرار گرفتند، در طول هشت هفته بهبودی بیشتری در علائم شأن مشاهده شد.
 
به طور کلی، ۱۶ بیمار، یا ۵۹ درصد، به کلاس‌های یوگا پاسخ مثبت نشان دادند- به این معنی که شدت علائم افسردگی آنها حداقل به نصف کاهش یافت. تنها دو بیمار در لیست انتظار (۶٪) شاهد بهبود علائم خود بودند.
فراتر از آن، ۱۲ بیمار در گروه یوگا، یا ۴۴ درصد، شاهد بهبود افسردگی خود بودند.این یافته‌ها نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند به افراد در مقابله با شرایط سلامت روان کمک کند.

شرکت کنندگان در مطالعه، کلاس را در اتاقی با دمای ۱۰۵ درجه گذراندند و از یک توالی یوگا سنتی بیکرام پیروی کردند- مجموعه‌ای از ۲۶ حالت که در هر کلاس یکسان است.«مارن نیر»، محقق ارشد از دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر مطالعات یوگا در بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: «با این حال، روشن نیست که آیا گرما عنصر کلیدی است یا خیر.»

او گفت: «همچنین مشخص نیست که آیا انجام حرکات یوگا بهتر از سایر اشکال ورزش بدنی است یا خیر.»
نیر در ادامه افزود: «ما هنوز هیچ ایده‌ای نداریم که کدام جز این ورزش مفید بوده است.»نیر گفت: «درمان استاندارد افسردگی اغلب مؤثر است، اما بسیاری از مردم به ابزارهای اضافی نیاز دارند.»

او گفت: «من طرفدار هر چیزی هستم که مردم می‌توانند برای کمک به خودشان استفاده کنند.»در عین حال، نیر خاطرنشان کرد، دلیل خوبی برای آزمایش یوگا در آزمایش‌های بالینی وجود دارد: اگر شواهد علمی وجود داشته باشد که می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، ممکن است بیشتر به یک توصیه اصلی تبدیل شود.
برچسب ها: یوگا افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها