به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۳۷۲۵۰

بایدن لایحه کمک با حذف اوکراین را وتو می‌کند

بایدن لایحه کمک با حذف اوکراین را وتو می‌کند
گروه بین الملل: تشدید تنش در خاورمیانه باعث درگیری سیاسی داخلی در آمریکا شده است: جمهوری‌خواهان می‌خواهند طرح بسته کمک میلیاردی را فقط برای اسرائیل، بدون اوکراین ارائه دهند. رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، آن را وتو خواهد کرد.
مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، اولین گام در رویارویی با دولت دموکرات جو بایدن را برداشت. جانسون جمهوری‌خواه که از طرفداران دونالد ترامپ محسوب می‌شود، پس از انتخاب خود به ریاست مجلس نمایندگان بلافاصله در مسیر رویارویی با کاخ سفید قرار گرفته است.
به گفته دفتر ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد لایحه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان برای حمایت از اسرائیل، بدون کمک به اوکراین را، در صورت تصویب هر دو مجلس، وتو کند. کاخ سفید می‌گوید: «برخلاف بسته امنیت ملی رئیس‌جمهور، این لایحه کمکی شامل اوکراین نمی‌شود، در حالی که این نیاز فوری است».
بایدن برای تصویب یک بسته کلی ۱۰۶ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل و همچنین برای حفاظت از مرزهای داخلی تأکید ورزیده است.
چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، می‌گوید، لایحه جمهوری‌خواهان حتی در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، در سنا شکست خواهد خورد. او از "تهاجمی" صحبت کرد که "نباید آن را جدی گرفت".
مایک جانسون در ابتدای این هفته از بسته کمکی مستقل به اسرائیل خبر داد. جانسون گفت: «این هفته لایحه جداگانه‌ای برای تأمین مالی اسرائیل ارائه خواهیم داد.» بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، ارزش این بسته ۱۴.۳ میلیارد دلار آمریکا است.
بایدن از کنگره خواسته بود، ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای اوکراین و اسرائیل را تصویب کند که بیشتر آن به تقویت دفاعی اوکراین در برابر روسیه اختصاص خواهد یافت. اما تلاش‌های ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام و حفاظت از مرز با مکزیک نیز باید تامین مالی شود.
در صفوف جمهوری‌خواهان مقاومت در برابر تامین مالی بیشتر اوکراین در حال افزایش است. پیش از همه، هسته سخت جناح راست این حزب قصد دارد در عمل تمام پروژه‌های دولت دموکرات‌ها را خنثی کند.
بخش قابل توجهی از این مقاومت‌ها را باید در در راستای کارزار مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ارزیابی کرد که حدود یک سال دیگر برگزار می‌شود.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها