به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۳۸۹۹۰

اسپیس‌ایکس به ایمنی کارکنانش بی‌توجه است

اسپیس‌ایکس به ایمنی کارکنانش بی‌توجه است
گروه علمی: طبق یک گزارش جدید، کارگران شرکت فضایی اسپیس‌ایکس با میزان صدمات بیش از حد متوسط روبرو هستند، زیرا ایلان ماسک، زودتر رفتن به مریخ را بر ایمنی کارگران اولویت می‌دهد.به گزارش ایسنا، تحقیقات رویترز در مورد شرایط کاری غیر ایمن در شرکت اسپیس‌ایکس بیش از ۶۰۰ جراحت مربوط به سال ۲۰۱۴ را کشف کرده است که تاکنون به طور عمومی گزارش نشده است.
 
کارمندان فعلی و سابق که در این گزارش ذکر شده‌اند، ضرب‌الاجل‌های تهاجمی و نفرت ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت از بوروکراسی را مقصر می‌دانند و ادعا می‌کنند که هدف او از رساندن انسان‌ها به مریخ «در سریع‌ترین زمان ممکن» باعث شده است که این شرکت، پروتکل‌های مناسب ایمنی را دنبال نکند.

رویترز دریافته است که میزان جراحات در برخی از تأسیسات اسپیس‌ایکس بسیار بالاتر از میانگین صنعتی ۰.۸ صدمات یا بیماری به ازای هر ۱۰۰ کارگر است.به عنوان مثال در کارخانه براونزویل تگزاس، میزان آسیب در سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۸ به ازای هر ۱۰۰ کارگر بوده یا این عدد در تاسیسات تولیدی هاثورن کالیفرنیا ۱.۸ بوده و در کارخانه مک‌گرگور تگزاس نیز که اسپیس‌ایکس آزمایش‌های موشکی خود را انجام می‌دهد، میزان آسیب ۲.۷ بوده است.

بر اساس این گزارش، کارمندان اسپیس‌ایکس دچار شکستگی استخوان، زخم برداشتن و پارگی، له شدن انگشتان، سوختگی، شوک الکتریکی و جراحات جدی در ناحیه سر شده‌اند. فلورنتینو ریوس یکی از این کارگران است که در کارخانه براونزویل کار می‌کرد و در سال ۲۰۲۱ نابینا شد یا کارگری به نام فرانسیسکو کابادا که از ژانویه ۲۰۲۲ در کما است.

در تاسیسات مک‌گرگور اسپیس‌ایکس، یک کارگر به نام لونی لبلانک در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه باد او را از روی کامیونی که نامناسب بار زده شده بود، انداخت، جان خود را از دست داد. با این حال طی این سال‌ها اسپیس‌ایکس فقط جریمه‌های ناچیزی را به دلیل نقض‌ها و نقص‌های ایمنی پرداخت کرده است. مثلا پس از مرگ لبلانک فقط ۷۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کرد.

رویترز با بیش از دو جین کارمند فعلی یا سابق و همچنین با افراد دیگری که از شیوه‌های ایمنی اسپیس‌ایکس آگاهی داشتند، صحبت کرد. یکی از مدیران سابق اسپیس‌ایکس به رویترز گفت که کارکنان این شرکت خودشان از ایمنی خود مراقبت می‌کنند و دیگران گفتند که حتی به کارمندان گفته شده است که از لباس‌های ایمنی با رنگ روشن استفاده نکنند، زیرا ایلان ماسک آن را دوست ندارد.به گزارش رویترز، اسپیس‌ایکس بارها و بارها از گزارش اطلاعات آسیب‌دیدگی کارگران خود به نهادهای مربوطه خودداری کرده و طفره رفته است.
 
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها