به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۳۹۳۴۰

مغزهای خوراکی برای کاهش وزن را بشناسید

مغزهای خوراکی برای کاهش وزن را بشناسید
گروه سلامت:چند مورد از مشکلاتی که ممکن است در طول دوران کاهش وزن برای بعضی افراد اتفاق بیافتند، عبارتند از کاهش دریافت ریزمغذی‌های ضروری، مختل شدن ترکیب بدن، خستگی‌های مزمن یا بروز بعضی از اختلالات خلقی. از این‌رو، به افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود که مصرف مقادیر متعادلی از مغزدانه‌های زیر را به‌منظور حفظ سلامتی و بهبود خلق‌وخو در دوران کاهش وزن در برنامه غذایی خودشان داشته باشند.به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب به مغزهایی اشاره خواهیم کرد که عادت به مصرف آنها در حین کاهش وزن می تواند کمک کننده باشد. این مغزها عبارتند از: 
 
 گردو 
گردو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین گیاهی است و مصرف آن در میان‌وعده‌ها به کنترل اشتها کمک می‌کند. ترکیبات منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدانی در کنار اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گردو، علاوه بر کمک‌رسانی به فرایند کاهش وزن، سطح چربی بد خون یا LDL و همچنین سطح التهاب را در دوران کاهش وزن کمتر می‌کنند. 
 
بادام زمینی 
بادام زمینی از دیگر مغزهای پیشنهادی برای دوران کاهش وزن است. این آجیل پرخاصیت، حجم زیادی از پروتئین گیاهی و فیبر غذایی را در خود جای داده است و می‌تواند تعداد دفعات احساس گرسنگی را در طول روز کاهش بدهد. مصرف بادام زمینی به تنظیم ترشحات هورمون‌های مرتبط با گرسنگی و سیری در بدن کمک می‌کند و استفاده روزانه از آن باعث می‌شود که شما در طول روز برای مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید.
 
بادام درختی 
بادام درختی سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین گیاهی است. از این‌رو گنجاندن آن در میان‌وعده عصر می‌تواند حس سیری طولانی‌مدتی به شما بدهد و جلوی ریزه‌خواری را بگیرد. مصرف منظم و متعادل بادام درختی در طول دوران رژیم لاغری به کاهش سطح چربی بد خون کمک می‌کند و مقادیر قابل قبولی از منیزیم برای بهبود خلق‌وخو را به بدن می‌رساند. 
 
پسته 
پسته نسبت به سایر مغزدانه‌ها دارای کالری کمتری است، درحالی که آنتی‌اکسیدان‌های ویژه‌ای را برای تنظیم فشار و کلسترول خون به بدن می‌رساند. مصرف متعادل و منظم پسته خام در دوران کاهش وزن به افزایش حس سیری، بهبود خلق‌وخو و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که پسته شور به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند برای دوران کاهش وزن مناسب باشد. 
 
فندق 
فندق سرشار از چربی‌های سالم و فیبرهای غذایی مفید برای قلب است، درحالی که می‌تواند حس گرسنگی در بین وعده‌های غذایی اصلی را کنترل کند. مصرف فندق شدیدا به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می‌کند و از همین طریق می‌تواند به بهبود شرایط عمومی کسانی که رژیم لاغری دارند، کمک کند. ویتامین E موجود در فندق، نوعی آنتی‌اکسیدان قدرتمند برای حفظ سلامت سیستم ایمنی در دوران کاهش وزن محسوب می‌شود. 
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها