به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۳۹۸۶۰

 ترویج اعتیاد در ایران با اهداف سیاسی است

 ترویج اعتیاد در ایران با اهداف سیاسی است
گروه سیاسی: معاون پارلمانی رییس جمهور   در آیین افتتاح «نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی»، با بیان اینکه مسئله پیشگیری بسیار مهم است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود گفت: نوجوانان و جوانان ما در سن و سالی هستند و تغییراتی در زندگی‌شان حاصل میشود که بیشتر در معرض هستند و به هر حال سرد و گرم زندگی را نچشیده اند. افرادی با شگرد‌های گوناگون آن‌ها را در دام می‌اندازند و از این جهت باید از آن‌ها مراقبت شود.
سیدمحمد حسینی افزود: اگر فرزندانی تربیت نکنیم که اعتماد به نفس نداشته باشند و نتوانند موثر باشند تحت تاثیر تبلیغات روش‌ها قرار می‌گیرند و بعد به آن سمت و سو حرکت می‌کنند، در وهله اول خانواده و سپس مدرسه و رسانه نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند.
حسینی با اشاره به هزینه‌هایی که برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرداختیم، یادآور شد: ۲۰ سال آمریکایی‌ها در افغانستان این کشور را تحت اشغال و سیطره خود داشت، اما آیا تولید مواد مخدر و صادرات آن کاهش پیدا کرد؟حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای در بیاورند، لذا باید در این زمینه مراقب باشیم و این پشت صحنه‌ها را برای دانش آموزان بیان کنیم. نگوییم آن‌ها نمی‌فهمند. چرا الان در ایران ده‌ها پایگاه اینترنتی راه اندازی کردند که مروج مواد مخدر است و انواع و اقسام شگرد‌ها را چه فارسی زبان و چه غیر فارسی زبان آموزش می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات خانواده‌های پر آسیب خاطرنشان کرد: باید کانون خانواده از ابتدا کانون گرم و صمیمی باشد و اینگونه نباشد که پدر و مادر به فکر شغل و کارشان باشند و فرزندان را رها کنند. اگر ریشه‌یابی شود که چه عواملی سبب می‌شود بچه هایمان به این سمت و سو سوق می‌دهد می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم و اجازه ندهیم بچه‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی وقت‌ها فرزندان ما فکر می‌کنند فرد معتاد باید یک فرد ژولیده باشد درحالی که یک فرد معمولی و اتوکشیده هم می‌تواند معتاد باشد. افراد معتاد خودشان چندین نفر را معتاد می‌کنند و این تداوم پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در کنار ورزشکاران که نقش آفرین هستند هنرمندان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند. در قالب هنر می‌توانیم مضامین بسیاری را منتقل کنیم. هنرمندان پای کار بیایند و یک سفیر روشنگری باشند.

 
برچسب ها: اعتیاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها