به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۴۰۴۱۸

کارهایی که بایدشب‌ها انجام دهید تا وزن کم کنید

کارهایی که بایدشب‌ها انجام دهید تا وزن کم کنید
گروه سامت: زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید، خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم از جمله کارهای مهمی است که باید انجام دهید. اما تغییرات کوچکی هم وجود دارد که می‌توانید هنگام شب امتحان کنید تا به لاغری شما کمک کند.
 
به گزارش ایسنا،خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همینطور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.در ادامه به چند مورد از عاداتی که می‌توانید در شب‌ها انجام دهید تا به کاهش وزن شما کمک کند، خواهیم پرداخت.

* گاهی اوقات افراد در شب پرخوری می کنند زیرا حوصله شان سر رفته است. اگر شما نیز اینگونه هستید، سعی کنید قبل از خواب در برخی از فعالیت ها شرکت کنید. پیاده روی، روزنامه خواندن، گپ زدن با یک دوست یا خواندن کتاب می تواند به شما کمک کند که حواس خود را از پرخوری دور کنید. انتخاب یک سرگرمی جدید - مانند نقاشی، نواختن موسیقی یا بافتنی - راه عالی دیگری برای منحرف کردن حواس خود از غذا خوردن در هنگام بی حوصلگی است.

* داشتن خواب کافی می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید. داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای خواب که به آن پایبند باشید، می تواند کمک زیادی در این زمینه کند.

* فعالیت بدنی در اوایل عصر می تواند مفید باشد. فقط مطمئن شوید که خیلی شدید نیست. ورزش های با شدت بالا می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خوابیدن را هنگام شب سخت تر کند. خیلی دیر هم ورزش نکنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب ورزش کردن را متوقف کنید.

* اگر شام یا میان وعده خود را خیلی نزدیک به زمان خواب می خورید، ممکن است مانع از کاهش وزن شما شود. بسیاری از افرادی که در اواخر شب غذا می خورند، غذاهای پرکالری را انتخاب می کنند که باعث افزایش وزن می شود. سعی کنید از چند ساعت قبل از خواب تا صبح روز بعد چیزی نخورید.

* به جای تهیه وعده غذایی ظهر از رستوران یا سوپرمارکت، پول خود را پس انداز کنید و در عوض عادت کنید که از شبِ قبل و در خانه، ناهار فردا را آماده کنید. بیرون غذا خوردن معمولاً به معنای مصرف چربی و سدیم بیشتر است. اما وقتی غذای خانگی می‌خورید، گزینه های سالم تری خواهید داشت. میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غلات کامل مصرف کنید.

* اگر متوجه شدید که در شب پرخوری می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در طول روز به اندازه کافی غذا نخورده اید. بهترین راه برای مبارزه با آن این است که مطمئن شوید که وعده های غذایی خود را به طور منظم می خورید. خوردن یک میان وعده بین ناهار و شام نیز کاملاً خوب است - فقط سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

* اگرچه ممکن است دوست داشته باشید هنگام شام خوردن، تلویزیون هم تماشا کنید اما تماشای تلویزیون در حین غذا خوردن ممکن است باعث شود که به طور اتفاقی در خوردن زیاده روی کنید. تماشای تلویزیون می تواند حواس شما را از مقدار و آنچه می خورید، پرت کند.

* برای تشویق خود به اجتناب از غذا خوردن شبانه، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از شام را به عادت تبدیل کنید. اگر دندان‌هایتان تمیز شده‌ باشند، احتمالاً قبل از خوردن یک میان‌وعده نزدیک به زمان خواب، تامل می‌کنید. 
 
* استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. سعی کنید در طول شب زمانی را به استراحت اختصاص دهید. تکنیک‌های تنفس عمیق و مدیتیشن راه‌های خوبی برای ایجاد آرامش هستند. همچنین کاهش سطح استرس می تواند برای کیفیت و میزان خواب شما معجزه کند.

* خوابیدن در یک اتاق تاریک عادت دیگری است که باید به لیست خود اضافه کنید. این عادت به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید. اگر می خواهید وزن کم کنید، پنجره ها را بپوشانید تا نور را مسدود کنید. همچنین تلفن همراه و لپ‌تاپ خود را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب کنار بگذارید. ماسک چشم نیز می‌تواند مفید باشد.
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها