به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۴۴۰۴۷

بهترین فیلم سال از نگاه ۱۰۰ منتقد بین‌المللی

بهترین فیلم سال از نگاه ۱۰۰ منتقد بین‌المللی
گروه فرهنگی: نشریه سینمایی و معتبر «سایت‌ اند ساوند» فهرست ۵۰ فیلم برتر سال را با رای‌گیری از منتقدان بین‌المللی اعلام کرد.به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی سالانه که با رای‌گیری از بیش از ۱۰۰ چهره بین‌المللی انجام شده است در نهایت فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در صدر برترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

اسکورسیزی در واکنش به دریافت این جایزه گفت:از واکنش‌ها به فیلم "قاتلان ماه کامل" بسیار دلگرم شدم. توانستم این فیلم را در این برهه زمانی از زندگی‌ام بسازم و ببینم که این فیلم توسط بسیاری از افراد و به‌ویژه جامعه اوسیج مورد استقبال قرار گرفته است. وقتی به من گفتند که این فیلم در نظرسنجی منتقدان در مجله سایت اند ساوند در صدر قرار گرفته است، باید بگویم که تحت تاثیر قرار گرفتم. این مجله مدت‌های طولانی است که برای من بسیار اهمیت دارد.

این کارگران ۸۱ ساله افزود: تا جایی که به یاد دارم، سینما به طرق مختلف مورد تمسخر قرار گرفته است. طی چند سال اخیر، تمسخر به سطح جدیدی رسیده است. سینما از هر سو و با سرعتی ثابت از نظر فرهنگی بی ارزش شده است. هرکسی که سینما را دوست دارد باید از آن دفاع کند. منظور من ایده فیلم‌ها به‌عنوان نوعی سرویس ارسال پیام‌های فرهنگی که در واقع می‌تواند نقشی در این کاهش ارزش داشته باشد نیست. منظورم هنر سینماست».

این فیلم ۲۰۶ دقیقه‌ای که اخیرا از سوی هیات ملی نقد آمریکا نیز به عنوان برترین فیلم سال سینما انتخاب شده است، نخستین نمایش خود را جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ تجربه کرد و برگرفته از کتاب پرفروش غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» با همین عنوان و فیلم‌نامه‌ای از اسکورسیزی و اریک راث است که روایتگر داستان قتل چندین نفر در منطقه نفت‌خیز اوسیج در اوکلاهاما در دهه ۱۹۲۰ است.

در این فیلم «لئوناردو دی کاپریو» در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» است. «لیلی گلداستون» نیز در نقش همسر «دی کاپریو» بازی می‌کند.

۱۰ فیلم برتر در نظرسنجی مجله «سایت‌ اند ساوند» (Sight & Sounds) درباره برترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۲۳ در زیر آمده است:
۱. قاتلان ماه کامل (مارتین اسکورسیزی)
۲. منطقه مورد علاقه (جاناتان گلیزر)
۳. زندگی های گذشته (سلین سونگ)
۴. بیچارگان (یورگوس لانتیموس)
۵. باربی (گرتا گرویگ)
۵. اوپنهایمر (کریستوفر نولان)
۷. پاساژها (ایرا ساکس)
۸. آناتومی یک سقوط (ژوستین تریه)
۹. از پایان جهان انتظار زیادی نداشته باشید (رادو ژوده)
۱۰. می دسامبر (تاد هاینز)
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها