به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۴۴۸۲

لاله‌های تالاب انزلی باز شدند

گروه جامعه: در این فصل از سال تالاب انزلی جلوه دیگری از زیبایی‌های خود را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد و آن گل‌های لاله تالابی و یا گل مردابی است که هنگام گلدهی، زیبایی منحصر به فردی به این تالاب زیبا می‌بخشد.
لاله‌های تالاب انزلی باز شدند
آغاز دوره گل‌دهی لاله آبی، اواخر خرداد تا اوایل تیر و پایان دوره گل دهی، اواخر تابستان است. لاله مردابی از گیاهان شناوری محسوب می‌شود که ریشهٔ آن در داخل آب قرار داشته و ساقه، برگ‌ها و گل در خارج از آب قرار دارند. این گیاه به شکل شناور در سطح آب مشاهده می‌شود. برجی، مدیرکل محیط زیست گیلان از برگزاری جشنواره لاله تالابی در هفته محیط زیست جاری خبر داد و گفت: میزان لاله تالاب انزلی امسال همانند سال گذشته است و افزایش و یا کاهشی در تعداد لاله‌ها شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه معمولا با کاهش عمق تالاب در محدوده رویش این گیاهان شاهد افزایش رویش لاله‌های تالاب خواهیم بود، ادامه داد: امسال چون کاهش عمق تالاب در این محدوده اتفاق نیفتاده است افزایش لاله‌های تالاب انزلی را هم شاهد نبودیم. برجی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوای و کمبود آب امسال نسبت به سال گذشته و همچنین افزایش انباشت رسوبات، عمق تالاب در برخی از مناطق به خصوص در منطقه سلکه کاهش یافته است. برجی با بیان اینکه جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به تالاب انزلی و همچنین مدیریت پسماند از مهمترین دغدغه‌های زیست محیطی این اداره کل است، از گردشگران خواست تا از چیدن لاله‌های تالاب به جد پرهیز کنند نا زخمی به تالاب بین المللی انزلی وارد نشود.
مرجع : ايسنا