به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۵۴۹۵

موفقیت خوب دسامبری «وونکا»

موفقیت خوب دسامبری «وونکا»
گروه فرهنگی:«وونکا» با یک افتتاحیه خوب ۳۹ میلیون دلاری، تنور رقابت‌های ماه دسامبر گیشه سینماهای آمریکای شمالی را گرم کرد.به گزارش صبا، محصول جدید کمپانی برادران وارنر تیموتی چالاموت را در نقش اصلی خود دارد. «وونکا» که به راحتی صدرنشین جدول هفتگی گیشه آمریکای شمالی شد، زیرمجموعه داستان مشهور کلاسیک نول چارلی و کارخانه شکلات سازی است که توسط رولد دال نوشته شده است.

داستان فیلم در دورانی قبل از اتفاقات داستان فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی» رخ می‌دهد و دوباره چارلی بروک را در قالب کاراکتر محوری خود دارد. چارلی بروک در داستان «وونکا» همان پسربچه فقیری است که هنوز بلیط طلایی ورود به تور معروف و جذاب کارخانه شکلات سازی را برنده نشده است. پل کینگ سازنده کمدی اکشن معروف خانوادگی «پادینگتون»، کارگردانی «وونکا» را انجام داده است.

برادران وارنر برای تولید این فانتزی خانوادگی کمدی موزیکال هزینه‌ای ۱۲۵ میلیون دلاری صرف کرده و اولیویا کولمن، هیو گرانت و کیگان مایکل لی دیگر بازیگران مهم آن هستند. تماشاگران بین‌المللی در خارج از آمریکا هم مبلغ ۱۱۲ میایون دلار برای دیدن «وونکا» پرداخت کردند تا فروش جهانی آن را به رقم خوب ۱۵۰ میلیون دلار برسانند.

با این رقم خوب افتتاحیه جهانی، مدیران برادران وارنر می‌توانند نسبت به موفقیت مالی آن به عنوان یک بلاک باستر امیدوار باشند. صنعت سینما قبل از این داستان «چارلی و کارخانه شکلات سازی» را دوبار در سال‌های ۱۹۷۱ و ۲۰۰۵ با بازی جین وایلدر و جانی دپ در نقش‌های اصلی تولید کرده است.

ردیف دوم جدول گیشه را قسمت تازه فرانچایز «بازی‌های گرسنگی» با فروشی ۶ میلیون دلاری به خود اختصاص داد. فروش کلی این اکشن ماجراجویانه هم اکنون به رقم ۱۴۵ میلیون دلار رسیده است. ردیف‌های سوم و چهارم جدول را دو محصول جنجالی و بسیار موفق ژاپنی «پسربچه و مرغ ماهیخوار» و «گودزیلا منهای صفر» با فروش‌های ۵ و کمی کمتر از ۵ میلیون دلار از آن خود کردند.

فروش کلی این دو فیلم در آمریکای شمالی اکنون به رقم‌های ۲۳ و ۳۴ میلیون دلار رسیده است. دو ردیف پنجم و ششم جدول هم در اختیار انیمیشن‌های «ترول‌ها با یکدیگر» و «آرزو» قرار گرفته است. فروش این دو کارتون هم اکنون به رقم‌های ۸۹ و ۵۴ میلیون دلار رسیده است. تهیه‌کنندگان هر دو انیمیشن انتظار فروش بسیار بیشتری برای ساخته‌های خود داشتند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها