به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۴۵۸۳۲

موشک «نیو شپرد» پرتاب شد

موشک «نیو شپرد» پرتاب شد
گروه علمی: پس از به تعویق افتادن پرواز موشک «نیو شپرد» در روز دوشنبه، شرکت «بلو اوریجین» آن را در روز سه‌شنبه با موفقیت پرتاب کرد.به گزارش ایسنا، شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) پس از ۱۵ ماه مجددا وارد عمل شد. این شرکت روز سه‌شنبه ۱۹ دسامبر با موفقیت اولین ماموریت خود را پس از بیش از ۱۵ ماه تأخیر، به همراه محموله‌های علمی ناسا به فضا پرتاب کرد.
 
موشک زیرمداری «نیو شپرد»(New Shepard) شرکت بلو اوریجین روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۱:۴۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی پس از توقف کوتاه در روز پرتاب، از مرکز پرتاب این شرکت در غرب تگزاس بلند شد. بلو اوریجین تلاش کرد این ماموریت را روز دوشنبه ۱۸ دسامبر پرتاب کند اما به دلیل بروز مشکل در سیستم زمینی مجبور شد این تلاش را متوقف کند.

مرحله اول موشک طبق برنامه‌ریزی در نزدیکی محل پرتاب خود فرود آمد. نیو شپرد هم برای بردن گردشگران و هم برای حمل کردن بار طراحی شده اما تاریخ پرواز آن با انسان هنوز اعلام نشده است.ماموریت روز سه‌شنبه که به عنوان «ان‌اس-۲۴»(NS-۲۴) شناخته می‌شود، مانند پرواز سپتامبر ۲۰۲۲ بدون سرنشین انجام شد. بلو اوریجین در شرح ماموریت نوشت: این ماموریت ۳۳ محموله تحقیقاتی را حمل می‌کرد که بیش از نیمی از آنها با پشتیبانی ناسا توسعه یافتند و پرواز کردند.

همچنین این ماموریت، ۳۸ هزار کارت پستال متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی به نام «Club for the Future» را در بر دارد که توسط بلو اوریجین تأسیس شده و هدف آن علاقمند کردن جوانان به علم و اکتشاف فضایی است.
اگرچه بلو اوریجین هنوز تاریخ اولین پرتاب خود با حضور انسان را اعلام نکرده اما در حال آماده شدن برای پرواز با طیف گسترده‌تری از مشتریان است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها