به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۴۶۶۶۰

شروع ناامیدکننده آکوامن با وجود تبلیغات گسترده

شروع ناامیدکننده آکوامن با وجود تبلیغات گسترده
گروه فرهنگی:تازه‌ترین قسمت اکشن ابرقهرمانانه «آکوامن» با فروشی بسیار کمتر از حد انتظار، صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای آمریکای شمالی شد.به گزارش صبا، این فیلم پرهزینه با فروش ضعیف ۲۸ میلیون دلاری این ردیف را از آن خود کرد.این افتتاحیه تحقیرآمیز در حالی نصیب اکشن تازه جیسون موموآ شده که تهیه‌کنندگانش در کمپانی برادران وارنر بیش از ۲۱۵ میلیون دلار، هزینه تولید و بازاریابی و تبلیغات آن کرده‌اند.

فیلم با نام کامل «آکوامن و قلمروگمشده» در بیش از چهار هزار سالن سینما در آمریکا و کانادا به روی پرده رفت.
البته تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی افتتاحیه ای کلان و خیره کننده برای آکوامن جدید نمی کردند. با این حال رقم پیش بینی آنها بالاتر از رقم فروش افتتاحیه آن در جدول گیشه نمایش بود.

جیمز ون کارگردانی آکوامن جدید را انجام داده و پاتریک ویلسن، یحیی عبدل متین و میشل فایفر از دیگر بازیگرانش هستند.داستان فیلم دنبال کننده تلاش های آکوامن ابرقهرمان برای غلبه بر دشمن سرسخت خود بلک مانتا (عبدل متین) است.

بلک مانتا که قصد گرفتن انتقام خون پدرش از آکوامن است، توانسته به سلاح های تازه ای دست پیدا کند که می تواند دنیای زیر آب آکوامن را از بین ببرد.فروش پائین آکوامن جدید بعد از شکست تجاری زیاد ابرقهرمان های کمیک استریپی کمپانی برادران وارنر، حکایت از آن می کند که تهیه کنندگان این کمپانی قدیمی باید در استراتژی تولید محصولات ابرقهرمانانه خود تجدید نظر کنند.سه روز آخر هفته گذشته برای جدول گیشه آمریکای شمالی، روزهای شلوغی بود و تماشاگران با اکران عمومی چند فیلم تازه روبرو شدند.

با این وجود، اکشن فانتزی «وونکا» توانست با فروشی نزدیک ۱۸ میلیون دلار، ردیف دوم جدول گیشه را اشغال کند.به این ترتیب، فروش ده روز اول محصول تازه کمپانی برادران وارنر به رقم ۷۵ میلیون دلار رسیده و نشان می دهد در مقایسه با آکوامن، فیلم موفق تری برای برادران وارنری ها بوده است.

ردیف های سوم تا پنجم جدول را سه فیلم جدید در اختیار خود گرفتند. انیمیشن کمدی اکشن «مهاجرت» با افتتاحیه ای بالای ۱۲ میلیون دلار، در ردیف سوم نشست.این کمدی اکشن کمپانی یونیورسال را بنجامین رنر کارگردانی کرده و کومال نانجیانی، الیزابت بنکس، آکوافینا و دنی دویتو صداپیشگان آن هستند.

داستان این کمدی اکشن ماجراجویانه درباره یک خانواده پرنده است که تلاش دارند پدرشان را مجاب به یک سفر تفریحی کنند.این اولین سفر تفریحی آنان محسوب می شود و بچه ها قصد دارند به کمک آن، پدرشان را راضی به مهاجرت به منطقه ای دوردست کنند.

با توجه به هزینه تولید ۷۵ میلیون دلاری فیلم، می توان پیش بینی موفقیت مالی آن را در درازمدت کرد.
چهارمین فیلم جدول «هر کسی بجز تو» است که کلمبیا پیکچرز تهیه کننده آن است و با فروشی ۶ میلیون دلاری در این ردیف جای گرفت.«سالار» از سینمای جنوب هند هم توانست افتتاحیه ای ۵/۵ میلیون دلاری داشته باشد و در ردیف پنجم جدول گیشه قرار گیرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها