به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۴۴۸۳۱۶

حمله پهپادی اسرائیل به دفتر حماس در بیروت

حمله پهپادی اسرائیل به دفتر حماس در بیروت
گروه بین الملل: خبرگزاری رسمی لبنان  خبر داد که یک دفتر گروه  حماس در حومه جنوبی بیروت، پایتخت، مورد «حمله پهپادی» اسرائیلی قرار گرفت.
این خبرگزاری در گزارشی گفت: «پهپاد دشمن اسرائیلی یک دفتر حماس در محله المشرفیه را هدف قرار داد که بر اثر آن چهار نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند». یکی از کشته‌شدگان صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، است. شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داده که العاروری قرار بوده با سید حسن نصرالله، دبیرکل گروه حزب‌الله، دیدار کند.گروه حماس لحظاتی پس از این حمله تایید کرد که العاروری همراه با دو تن از فرماندهان بلندپایه گردان‌های عزالدین قسام کشته شده‌اند.گزارش‌ها حاکی است که العاروری از شخصیت‌های برجسته نظامی و سیاسی حماس است که در تاسیس گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، نقش اصلی داشته است.
او به مدت ۱۵ سال، از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۷، به اتهام تاسیس اولین هسته‌های گردان‌های عزالدین قسام در کرانه باختری در زندان‌های اسرائیل بود که پس از آزادی، سه سال دیگر بازداشت و سپس در سال ۲۰۱۰ با حکم دیوان عالی اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی اخراج می‌شود.منطقه مورد حمله قرار گرفته، پایگاه گروه حزب‌الله لبنان است .
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از حمله ۱۵ مهر گروه حماس تهدید کرده بود که رهبران حماس باید خود را «مرده» فرض کنند.
حمله روز سه‌شنبه دو ماه پس از تبادل آتش سنگین بین نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله در طول نوار مرزی لبنان صورت می‌گیرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها