به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۵۰۱۱۴

عادت های که برای سلامتی مضر هستند

عادت های که برای سلامتی مضر هستند
گروه علمی: عادت های روزانه ی ما بیشتر از آنچه که فکر می کنیم بر سلامت بدن ما مؤثرند و به همین دلیل باید در مورد عادت های خود فکر شده عمل کنیم. پژوهش ها نشان داده عادت های ما می توانند تأثیر بسیار مخربی داشته باشند، بنابراین لازم است بدانیم که کدام عادت ها واقعاً مفید و کدام یک درواقع مضرند.
 
۱- دوچرخه سواری
دوچرخه سواری گرچه فواید زیادی برای سلامتی دارد اما تحقیقات نشان داده این ورزش می تواند برای استخوان ها مضر باشد.دوچرخه سواری به صورت نشسته انجام می شود و فعالیت فیزیکی ای نیست که وزن بدن در آن دخیل باشد. گرچه هنگام دوچرخه سواری اینطور به نظر می رسد که از پاهای خود به شدت استفاده می کنید اما فشاری که به پدال های دوچرخه وارد می کنید، به گونه ای نیست که تأثیر مثبتی بر استخوان ها داشته باشد. به علاوه، دوچرخه سواری در بلند مدت شما را مستعد شکستگی های استخوانی می کند.

۲- استفاده از دهانشویه
ماده ی مورد استفاده در دهانشویه برای از میان بردن باکتری ها طراح نشده است. اغلب دهانشویه ها حاوی موادی هستند که می توانند باعث خشکی دهان شوند، امری که باکتری های دهان را بیشتر می کند و در نتیجه موجب بدبویی دهان می شود.سعی کنید از دهانشویه های درمانی (Therapeutic Mouthwash) استفاده کنید که حاوی این مواد نیستند و به جای آن ها منتول یا فلوراید دارند.

۳- مصرف لوبیا
لوبیا حاوی ماده ای به نام فیتات است، نوعی اسید که مانع تولید کلسیم می شود. ما برای حفظ سلامت استخوان هایمان باید مواد غذایی ای مصرف کنیم که به جذب کلسیم کمک کنند. مصرف لوبیا اما نتیجه ی عکس دارد، چون اجازه ی جذب کلسیم را نمی دهد، امری که می تواند منجر به تضعیف استخوان ها شود.کمبود کلسیم می تواند باعث تضعیف دندان ها هم شود. با این حال، لازم نیست به کلی از مصرف لوبیا خودداری کنید، چون این ماده غذایی فواید زیادی دارد. کافی است پیش از پخت لوبیا، چند ساعتی آن را در آب بخیسانید.

۴- مصرف اسفناج
اسفناج خود حاوی کلسیم است اما ماده ای به نام اگزالات هم دارد که می تواند مخل تولید کلسیم شود. نیازی نیست مصرف اسفناج را به کلی کنار بگذارید، بلکه کافی است آن را با دیگر مواد غذایی حاوی کلسیم ترکیب کنید. مثلاً می توانید اسفناج را به همراه پنیر مصرف کنید تا این ماده معدنی مورد نیاز بدن را دریافت کنید.

۵- پوشیدن لباس های تنگ
بله پوشیدن لباس های شیک و مُد روز و دنبال کردن ترندهای روز خوب است، اما همیشه بی ضرر نیست. مثلاً پوشیدن شلوارهای جین تنگ می تواند در زنان باعث عفونت های قارچی در ناحیه ی تناسلی شود، بخصوص اگر تعریق زیادی داشته باشند. بنابراین باید لباس هایی به تن کنید که اجازه ی گردش خون در سرتاسر بدن را بدهند.
مرجع : روزیاتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها