به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۵۰۷۳۷

سرنخ جدید از قتل مرموز یک راننده کامیون

سرنخ جدید از قتل مرموز یک راننده کامیون
گروه حوادث: کارآگاهان با دستگیری یک سارق احتمال دادند او و همدستانش در ماجرای قتل یک راننده کامیون نقش داشته باشند.به گزارش اعتمدآنلاین،تحقیقات برای دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه خودرو، مظنونانی را در قتل مرموز راننده کامیون در اتوبان آزادگان، به کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران معرفی کرد.

 تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از قتل راننده کامیون از سحرگاه ۲۲ دی‌ماه با کف جسد خون‌آلود مقتول در اتوبان آزادگان آغاز شد‌. این قتل در حالی رخ داد که ماموران دیگر ادارات پلیس آگاهی مجموعه عملیاتی را برای دستگیری سارقان پایتخت انجام داده بودند؛ اما تصور نمی‌کردند حلقه مفقوده‌ای بین این پرونده‌ها وجود داشته باشد. تا اینکه سارقی که در طرح هفته گذشته پلیس دستگیر شد اعترافاتی کرد که ممکن است به کشف سرنخ‌هایی برای شناسایی قاتلان مرد کامیون‌دار منجر شود.

این متهم که مردی 40ساله است هفته گذشته در جریان طرح ویژه ماموران برای دستگیری سارقان پایتخت به دام پلیس افتاد. او به مشارکت و همدستی در انواع سرقت از جمله سرقت مسلحانه خودرو، سرقت مسلحانه از مسافران و سرقت در باند کابل و لوازم کارخانه‌ها اعتراف کرد و گفت: من و همدستانم در مسیرهای خلوت به عنوان مسافر سوار ماشین‌های عبوری می‌شدیم. معمولاً من جلو می‌نشستم. زمانی که راننده را به مکان مناسبی می‌کشاندیم اسلحه را بیرون می‌آوردیم و راننده که می‌دید چاره‌ای ندارد تسلیم می‌شد. ما پس از پیاده شدن راننده، خودرو او را می‌دزدیدیم.

این متهم در مورد شگرد دیگری که او و همدستانش داشتند گفت: بعد از سرقت خودرو سوار بر آن باز هم با اسلحه زورگیری می‌کردیم و این‌ بار مسافران را معمولاً در بزرگراه و جاهای خلوت طعمه قرار می‌دادیم. سپس خودرو مسروقه را بعد از مدتی یا می‌فروختیم یا اینکه بعضی از ماشین‌ها را به سارقان دیگر که کارشان سرقت از کارخانه‌ها به خصوص کابل و تجهیزات برقی اطراف تهران بود می‌دادیم. البته خودم هم در انتقال خودرو یا اموال مسروقه با آنها همدست بودم.

در حال حاضر علاوه بر این متهم چند نفر از همدستان او در جرائم مختلف دستگیر شده‌اند؛ اما با توجه به اعترافات متهم در مورد سرقت‌های مسلحانه از رانندگان و مسافران بخشی از پرونده او برای رسیدگی به اداره یکم آگاهی تهران ارجاع شده است تا بقیه همدستانش نیز دستگیر شوند. این در حالی است که احتمال اینکه قتل مرد کامیون‌داری که جمعه صبح جسدش کشف شد نیز کار گروهی از همدستان این متهم باشد، وجود دارد. چون شگرد همدستان این مرد و شگرد عاملان قتل راننده کامیون یکسان به نظر می‌رسد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات به‌دست‌آمده، کامیون راننده کرمانشاهی در نزدیکی تهران خراب شده و او قصد داشته برای خرید قطعه یدکی برود که سوار یک سمند می‌شود. با توجه به شواهد موجود سرنشینان سمند قصد زورگیری از این مرد را داشته‌اند که با آنها درگیر می‌شود و هدف ضربات چاقوی سرنشینان سمند قرار می‌گیرد. به هر ترتیب تحقیقات مشترک ادارات مختلف پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیر کردن همدستان این متهم 40 ساله که مظنون به قتل هستند، ادامه دارد.
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها