به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۴۵۹۶

خاطره تلخ قطری ها از ۱۹ بهمن تکرارمی‌شود

خاطره تلخ قطری ها از ۱۹ بهمن تکرارمی‌شود
گروه ورزشی:امروز سالروز یک پیروزی خاطره انگیز برای استقلال مقابل السد قطر است.به گزارش ورزش سه، تیم های ملی ایران و قطر در حالی امروز در نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند که دقیقا هفت سال پیش و در چنین روزی یک پیروزی شیرین برای فوتبال ایران مقابل فوتبال قطر در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده است.

بله، به همین زودی هفت سال از مصاف حساس استقلال و السد در پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ گذشت. دیداری که در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان نزدیک به صد هزار تماشاگر برگزار شد.تماشاگرانی که علاوه برحمایت از استقلال برای دیدار با فوق ستاره اسپانیایی تیم السد یعنی ژاوی هرناندز به ورزشگاه آمده بودند. این نخستین حضور ژاوی در ایران برای مصاف با تیم های ایرانی به حساب می‌آمد که البته برای او خوش یمن نبود. 

بازی با حملات پیاپی استقلالی ها آغاز شد و آبی ها در همان ابتدای کار توسط علی قربانی به گل هم رسیدند اما داور این گل را به دلیل آفساید بودن علی قربانی مردود اعلام کرد تا حساب کار همچنان بدون گل دنبال شود.تا پایان نود دقیقه هر دو تیم حملات جسته و گریخته ای روی دروازه یکدیگر‌خلق کردند اما مشخص بود هیچ تیمی‌نمی‌خواهد ریسک کند و بدشان نمی آید بازی به وقت های اضافی برود. در وقت های اضافی نیز اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد تا ضربات مرگبار پنالتی تعیین کننده تیم برنده باشد.

در ضربات پنالتی با وجود اینکه امید ابراهیمی پنالتی اش را از دست داد اما در نهایت استقلال با درخشش رحمتی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد تیم قطری گذشت تا ژاوی و یارانش دست خالی به دوحه برگردند.سرمربی کنونی بارسلونا در آن دیدار جزو نفرات برتر السد نیز بود اما نتوانست مانع از شکست تیمش مقابل استقلالی شود که با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به این دیدار حساس گذاشته بود، شود.

دیگر نکته جالب این بازی به مصاف امید ابراهیمی و پدرو میگلی‌برمی‌گردد که حالا بعد از هفت سال از آن دیدار باید در نیمه نهایی جام ملت های آسیا دوباره رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. دوئل حساسی که امیدواریم این بار نیز با برتری ابراهیمی در تیم ملی کشورمان به پایان برسد و بتوانیم بعد از ۴۸ سال فینالیست آسیا شویم.تنها خاطره تلخ آبی ها از این دیدار، مصدومیت وریا غفوری در سی و سومین دقیقه بازی و تعویض اجباری او بود. وریا بعد از این مصدومیت چند بازی حساس از جمله شهرآورد ۸۴ را به علت مصدومیت از دست داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها