به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۵۰۱۲

شرکت در انتخابات؛ عمل به دستور امام زمان

شرکت در انتخابات؛ عمل به دستور امام زمان
گروه سیاسی: امام جمعه مشهد گفت: حضور در انتخابات خبرگان واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است و اگر کسی انجام ندهد، از تکلیف قطعی شرعی خود شانه خالی کرده است.
سید احمد علم‌الهدی، اظهار کرد: دنیا ایران را با انقلاب اسلامی می‌شناسد. جوانانی که روز پیروزی انقلاب را درک نکردند، بدانند امروز انقلاب اسلامی هویت وجودی و اجتماعی ماست و بدون انقلاب، ما در برابر دنیا هیچ چیزی نداریم.  بنابراین باید مبانی این هویت برای همه و به خصوص نسل جوان که عهده‌دار توسعه انقلاب است، تبیین شود. ما ۴۵ سال پیش بر اساس قرآن‌شناسی و اعتقادات توحیدی‌مان، نظام طاغوت را به نظام حاکمیت الله تبدیل کردیم. در ۵ آیه قرآن کریم می‌خوانیم که حاکمیت تنها برای خداست و انقلاب اسلامی این حکم الهی را در جامعه ما تحقق بخشید.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه با تدبیر امام (ره) مردم‌سالاری نیز در ذیل حاکمیت الله در کشور ما محقق شد، عنوان کرد: در کشور ما مردم در سایه حاکمیت الله همه‌کاره هستند. یعنی در حقیقت در جمهوری اسلامی اندیشه جهانی دموکراسی و مردم‌سالاری با حاکمیت خداوند ممزوج شده است و در این کشور در عین حال که اصل حاکمیت با خداست، تمام تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها با مردم است.
 حاکمیت الله توسط امام معصوم (ع) که مظهر خداست، اجرا می‌شود. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که دستمان از دامن امام معصوم کوتاه است و در عین حال باید حاکمیت الله اجرا شود. وقتی غیبت کبری شروع شد و امام زمان (عج) در پس پرده غیبت قرار گرفتند، تنها یک راه برای ارتباط با خود گذاشتند و فرمودند برای ارتباط با ما باید با "روات احادیث" که حجت من هستند، در ارتباط باشید.
به تعبیر امام عسکری (ع)، روات احادیث و حجت امام زمان، فق‌هایی هستند که چهار شرط دارند؛ اول اینکه خویشتن‌دار و با تحمل بالا هستند. دوم اینکه به هیچ وجه مدیریت خود را تحت تاثیر منافع شخصی قرار نمی‌دهند. سوم اینکه جهان‌بینی‌شان در حدی است که تحت هر شرایطی بتوانند دین را حفظ کنند. نهایتا چهارمین شرط اینکه حجت امام زمان باید تنها مطیع خداوند باشد.
وی اضافه کرد: اگر این چهار شرط به طور کامل در فقیهی پیدا شود، به او می‌گویند فقیه جامع‌الشرایط که حجت امام زمان است. امام زمان به شیعیان خود به عنوان یک واجب شرعی دستور دادند در هر زمانی به این فقیه مراجعه کنند. حال ما چگونه باید این چهار شرط را تشخیص دهیم و به فقیه جامع‌الشرایط رجوع کنیم و او را حاکم جامعه خود قرار دهیم؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه در قانون اساسی، مجلس خبرگان به عنوان مکانیزم تحقق این امر در نظر گرفته شده است، گفت: شما مردم باید یک مجتهد عادل که می‌تواند فقیه جامع‌الشرایط را تشخیص دهد، انتخاب کنید که بر تداوم شرایط حجت امام زمان نظارت کند. البته باید توجه داشت که نظارت صرفا باید بر تداوم شرایط صورت گیرد، نه بر عملکرد، ولی فقیه، زیرا کسی نمی‌تواند بر عملکرد حجت و، ولی امام زمان نظارت کند. همچنین اعضای مجلس خبرگان از سمت مردم وکالت دارند که هر موقع ۴ شرایط لازم در، ولی فقیه از بین رفت، بیعت خود را از او بردارند و او را ساقط کنند. این تنها راهی است که ما به فرمان امام زمان که فرمودند به روات حدیث مراجعه کنید، عمل کنیم. شما به عنوان شیعه امام زمان مکلف هستید به حجت ایشان مراجعه کنید و راه رجوع به حجت امام زمان، نمایندگی دادن به یک فقیه عادل در مجلس خبرگان است که به تایید ۶ فقیه شورای نگهبان رسیده است؛ لذا حضور در انتخابات خبرگان واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است و اگر کسی انجام ندهد، از تکلیف قطعی شرعی خود شانه خالی کرده است. این یک کار دلخواه نیست که اگر دلت خواست بروی یک برگه در صندوق بیاندازی و اگر حال نداشتی یا نپسندیدی، این کار را انجام ندهی.
این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: شما در زندگی خود به امام زمان محتاجید و همیشه به ایشان متوسل هستید. بیش از ۱۱۰۰ سال از غیبت امام زمان می‌گذرد و تنها یک راه برای ارتباط با خود تعیین کرده‌اند. حال چگونه می‌توان از همین یک راه هم تخلف کرد؟ این چطور عشق به امام زمان است که همین یک تکلیف را هم انجام ندهید؟ شما باید برای دیگران هم لزوم حضور در انتخابات خبرگان به عنوان یک حکم شرعی را تبیین کنید.
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها