به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۵۵۳۸۴

«نولان» تکلیف جوایز اسکار را مشخص کرد

«نولان» تکلیف جوایز اسکار را مشخص کرد
گروه فرهنگی: کریستوفر نولان برای نخستین بار موفق به کسب جایزه اصلی جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) شد.به گزارش ایسنا، هفتاد و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (‌DGA) برندگان خود را طی مراسمی اعلام کرد و در نهایت کریستوفر نولان برای فیلم «اوپنهایمر» جایزه بهترین دستاورد کارگردانی سال را به خود اختصاص داد و قدم مهمی به سوی درخشش در جوایز اسکار برداشت. 
 
انجمن کارگردانان آمریکا که دارای حدود ۱۹ هزار عضو رای دهنده است، در طول تاریخ بیش‌از هفت دهه‌ای خود، معتبرترین پیش‌بینی کننده برای جایزه بهترین کارگردانی اسکار بوده و تنها هشت برنده جایزه (DGA) این انجمن، نتوانسته‌اند جایزه اسکار کارگردانی را کسب کنند که آخرین مورد آن «سم مندس» برای فیلم «۱۹۱۷» بود که در سال ۲۰۲۰ رقابت اسکار کارگردانی را به «بونگ جون هو» (انگل) باخت.

در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار در ۸۸ موردی که یک فیلم برنده شاخه بهترین کارگردانی شده در ۶۷ مورد هم جایزه بهترین فیلم را نیز به خود اختصاص داده است. فیلم سینمایی «اوپنهایمر» با نامزدی در ۱۳ شاخه پیشتار نامزدهای نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.

ساخته جدید نولان که پیش از این جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم و کارگردانی گلدن گلوب را از آن خود کرده،  از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های «IMAX» و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید «IMAX» استفاده می‌شود. 

فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

اما در سایر بخش‌های جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، «سلین سونگ برای فیلم «زندگی‌های گذشته» برنده جایزه بهترین کارگردان اول شد ودر بخش تلویزیونی نیز سریال‌های «آخرین بازمانده»، «خرس» و «درسهای شیمی» به ترتیب جایزه کارگردانی برای سریال درام، کمدی و مینی سریال را به خود اختصاص دادند.
برچسب ها: کریستوفر نولان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها