به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۵۵۷۵۲

ویدئویی از سریع‌ترین و قدرتمندترین جنگنده جهان

ویدئویی از سریع‌ترین و قدرتمندترین جنگنده جهان
گروه فیلم: جنگنده F۱۵ EX یک جنگنده چند منظوره آمریکایی است که از نسخه McDonnell Douglas F-۱۵E Strike Eagle الهام گرفته است.
 جنگنده‌های F۱۵Eagle آمریکا بیش از ۵۰ سال است که استفاده می‌شوند اما به لطف نوسازی‌های متعدد هنوز در میان هواپیماهای پیشرو جهان هستند. آخرین نسخه آن‌ها، F۱۵EX به عنوان جایگزینی برای F۱۵c و مکملی برای جنگنده‌های نسل پنجم F۲۲ و F۳۵ خواهد بود.

جنگندهF۱۵ EX یک نسخه به روز شده از F۱۵ eagle است و با آخرین سیستم‌های آویونیک و هدف گیری پیشرفته پرواز می‌کند. اگر چه هواپیماهای F۱۵ C/D هنوز در حال سرویس هستند؛ آخرین F۱۵A در سال ۲۰۰۹ بازنشسته شد. جنگندهF۱۵EX مجهز به سیستم کنترل پرواز دیجیتال است. سرعت آن به بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ‌می‌تواند در ارتفاع ۱۸ کیلومتری پرواز کند.


اگرچه از بیرون شبیه نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسد اما از نظر سیستم‌های ایونیک، کابین خلبان، موتورها کاملا تغییر کرده و متناسب با جنگ مدرن طراحی شده است؛ نمونه آن رادار AESA است که علاوه بر شناسایی اهداف و موشک‌ها، همچنین تهاجمی عمل کرده و حتی عملکرد رادارهای دشمن را نیز مختل کند.به طور خاص، F-۱۵EX قادر است تا ۲۲ موشک هوا به هوا را حمل کند و ساختار بازبینی شده با عمر خدمت ۲۰۰۰۰ ساعت است. وظیفه این جنگنده در درجه اول حفاظت از حریم هوایی است و در عملیات های تهاجمی از تسلیحات دوربرد استفاده می‌کنند و اهداف شناسایی شده را از بین می‌برند. جنگنده F-۱۵EX علاوه بر حمل ۲۲ موشک هوا به هوا، توانایی حمل انواع دیگر سلاح ها را نیز دارد. این سلاح ها عبارتند از:
توپ شش لول ۱۲۰ میلیمتری M۶۱A۱ با ۵۰۰ گلوله
ترکیبی از ۱۲ موشک AIM-۹ Sidewinders یا AIM-۱۲۰ AMRAAM۱
ترکیبی از ۲۴ موشک هوا به زمین
سلاح های هایپرسونیکی تا ۲۲ فوت طول و وزن بیش از ۳ تن
....
مرجع : پارسینه
برچسب ها: جنگنده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها