به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۵۶۹۲۸

چگونه در روزهای سخت زندگی خود را آرام کنیم؟

چگونه در روزهای سخت زندگی خود را آرام کنیم؟
گروه جامعه: گذراندن روزهای سخت بخشی از زندگی است. گاهی اوقات زندگی می تواند مانند یک پیچ و خم چالش برانگیز باشد که در آن گزینه های دشواری برای شما باقی می ماند که ممکن است باعث شود شما احساس عدم تمرکز، غرق شدن و درماندگی کنید. مقابله با این استرس را با یافتن رهایی فوری از پریشانی عاطفی شروع کنید.

یاد بگیرید که با احساسات خود کنار بیایید تا برخی از درگیری ها و ناراحتی های درونی خود را کاهش دهید. بپذیرید که روزهای سخت برای همه ما اتفاق می افتد. برای پذیرش این اتفاقات اما ذهن‌تان نیاز به چند راهکار کمکی دارد، راهنماتو در این مطلب ۷ استراتژی‌ را برای شما شرح داده که به کمک آن‌ها بتوانید احساس قوی‌تر، توانمندتر و آماده‌ای برای مقابله با چالش‌های آینده داشته باشید.
 
۱. تمرینات تنفسی را امتحان کنید
اولین قدم برای آرام ماندن در زمان‌های سخت، آرام کردن ذهن و بدن است تا بتوانید شفاف فکر کنید، منطقی بمانید و تمام تلاش خود را برای عبور از چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستید انجام دهید. نفس کشیدن همیشه بهترین دوست شماست. اجازه دادن به بدن برای اکسیژن‌رسانی نه تنها به عضلات شما کمک می‌کند بلکه به مغزتان نیز اکسیژن می‌رسانند. با تمرکز بر نفس خود، به ذهن و احساسات خود استراحت بسیار ضروری می دهید.
نفس های عمیق را می توان در هر جایی انجام داد: در محل کار، در خانه، در ماشین، ظرف شستن، زیر دوش گرفتن، یا هر زمان که احساس می کنید اعصابتان به هم می خورد. اگر می توانید، سعی کنید روی نفس کشیدن تا شکم خود و بازدم از شکم خود تمرکز کنید.

۲. سعی کنید دوش آب گرم بگیرید
آب داغ به کاهش تنشی که در زمان استرس در عضلات شما ایجاد می شود کمک می کند. این می تواند بسیار مفید باشد که مطمئن شوید از بدن خود مراقبت می کنید و اندام ها، ماهیچه ها و استخوان های خود را تا حد امکان بدون استرس حفظ می کنید.

۳. کمی کشش سبک انجام دهید
با حرکت به اطراف تنش را در بدن خود رها کنید. اندام خود را تکان دهید و به کشش سبک بپردازید. هرگز در این کار زیاده روی نکنید و مطمئن شوید که خود را مجبور به انجام کاری که آزاردهنده یا ناراحت کننده است ندارید. هدف این است که در بدن و ذهن آرام بمانید، نه ایجاد استرس بیشتر.

۴. با ضربه زدن آزمایش کنید
ضربه زدن یا تکنیک های آزادی عاطفی (EFT)، تکنیکی است که در آن فرد برای رهایی از استرس و احساسات طاقت فرسا، بر روی نقاط طب فشاری ضربه می زند. برای این کار بزرگترین مسئله ای که شما را آزار می دهد را شناسایی کنید. نقاطی را روی بدن خود قرار دهید تا ضربه بزنید. برخی از این موارد عبارتند از:
قسمت بیرونی دست شما روی قسمت گوشتی
در مرکز بالای سرتان
نقطه ای که ابروی شما شروع می شود
روی استخوان بیرون گوشه چشم
زیر بینی در بالای لب بالایی شما

از دو انگشت برای ضربه زدن روی یکی از نقاط استفاده کنید. حدود پنج بار روی نقطه ضربه بزنید. به نقطه بعدی بروید.پذیرش را برای خود تکرار کنید. برای مثال، زمانی که ضربه می‌زنید، به خود بگویید: «اگرچه احساس می‌کنم هر دقیقه گریه می‌کنم، عمیقاً و کاملاً خودم را می‌پذیرم.

۵. تمرینات تجسم را امتحان کنید
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آرام کردن ذهنتان استفاده از یک فرآیند تجسم بسیار ساده است که در آن از 10 تا 1 معکوس می‌شمارید. مشابه تمرینات تنفسی، این کار را می‌توان در هر جایی انجام داد، و شما به سادگی یک تصویر ذهنی از اعداد اضافه می‌کنید. از عدد 10 شروع کنید و به طور کامل به شکم خود دم کنید. روی عدد 9 بازدم کنید. همانطور که اعداد را کوچکتر می بینید، همچنین تصور کنید که آنها در بدن شما به سمت پایین حرکت می کنند.به هر تنشی که ممکن است در عضلات خود نگه داشته باشید توجه کنید و اجازه دهید نفس خود و تمرکز روی اعداد تنش را کاهش دهد.

۶. یک جعبه یادگاری با چیزهایی بسازید که قوی بودن را به شما یادآوری کند
با نمادها یا یادآورهای بصری چیزهایی که به شما احساس آرامش یا امنیت می دهد ارتباط برقرار کنید. برای این کار یک جعبه یادگاری از چیزهایی بسازید که قوی بودن را به شما یادآوری می کند. شما می توانید هر چیزی را در جعبه قرار دهید که به شما انگیزه ادامه دهد، آرام بمانید. احساس قوی، توانمندی و توانمندی می تواند کمک زیادی به شما کند تا در مواجهه با شرایط سخت آرام بمانید.

به عنوان مثال، خرس های عروسکی ممکن است معنای نوستالژیک ایمنی و راحتی داشته باشند، یا ممکن است فیلم های خاصی وجود داشته باشند که به شما احساس الهام می دهند. شاید یک فرد مشهور خاص به شما یادآوری کند که در برابر سختی ها قوی باشید. نگاه کردن به عکس های فرزندان یا عزیزانتان ممکن است باعث ایجاد احساس قدرت در شما شود.

۷. به یاد داشته باشید که به خودتان پاداش دهید
به خاطر گذراندن روزهای سخت، به خودتان اعتباری بدهید. اعتدال کلیدی است، اما شما می توانید برای حفظ آرامش به خود پاداش دهید. خودتان را به سینما ببرید یا در پارک قدم بزنید. پاداش دادن به خود برای چالش هایی که با آن ها دست و پنجه نرم می کنید، به شما کمک می کند تا احساسات خود را تنظیم کنید و آرام بمانید.
مطالعات نشان می دهد که توسعه انعطاف پذیری به طوری که بتوانید توجه خود را بین چیزهای دشوار و چیزی که از آن لذت می برید تغییر دهید، کلید مدیریت احساسات منفی است.
مرجع : راهنماتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها