به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۵۸۴۴۲

پایان جهان با محاسبات نیوتن، نزدیک است

پایان جهان با محاسبات نیوتن، نزدیک است
گروه جامعه: آیزاک نیوتن یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ است، اما قرار نیست همیشه کار‌های درخشان علمی انجام دهد.آیزاک نیوتن، فیزیکدان بزرگ انگلیسی که درک ما از جهان را زیر و رو کرد، در برخی از موارد نظریات عجیبی داشته است.
به گزارش ایندیپندنت، برای مثال واضع قوانین حرکت و گرانش که جهان فیزیک را زیر و رو کرد، باور داشت که برای درمان طاعون باید معجونی عجیب که از جسد وزغ تهیه شده را مصرف کرد.
ناگفته پیداست که معجون یاد شده تاثیری در درمان طاعون نداشت.
او زمان زیادی از عمرش را هم صرف کیمیاگری و رویای تبدیل فلزات به طلا کرد. در این میان نظر او درباره پایان جهان در سال ۲۰۶۰ از همه عجیب‌تر و البته کمی ترسناک است.
استفان اسنوبلن مدیر پروژه نیوتن کانادا می‌گوید: «نیوتن با استفاده از یک سری محاسبات ساده ریاضی روی یک تکه کاغذ تاریخ پایان جهان را مشخص کرده است. او برای رسیدن به این تاریخ زمان انحراف کلیسا از مسحیت را سال ۸۰۰ میلادی در نظر گرفت و با این باور که انحراف ۱۲۶۰ سال طول می‌کشد، به سال ۲۰۶۰ رسیده است.»
او باور داشت که در آستانه این تاریخ «جنگ‌ها و فجایعی» رخ خواهد داد و عذاب و تاریکی همه جا را فرا می‌گیرد.
نیوتن در عین حال که این تاریخ را مشخص کرد باور داشت که هیچ کس جز خدا از آخرالزمان آگاه نیست.
اکنون بیش از ۳۰۰ سال از محاسبات نیوتن می‌گذرد و تا آن تاریخ زمان زیادی باقی نمانده است. اکنون باید فقط ۳۶ سال صبر کنیم تا ببینیم آیا حق با او بوده است یا خیر.
برچسب ها: جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها