به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۴:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۹۶۸۳

کشته شدگان تصادفات چه کسانی هستند؟

کشته شدگان تصادفات چه کسانی هستند؟
گروه جامعه: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار می‌گوید جوانان کشور و نان آوران خانوار از طبقه متوسط رو به پایین در تصادفات کشته می‌شوند، بعد از فوت نان آور درتصادفات چه اتفاقی برای خانواده می‌افتاد و فرزندان آن خانواده با چه عقده‌های بزرگ می‌شود و قطعا این موضوعات دامن ما را هم می‌گیرد، آیا می‌توانیم خودمان را ببخشیم؟
داریوش امانی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفر‌های نوروزی با بیان اینکه ارایه خدمات در تمام سفر‌ها و مناسبت‌های خاص بر روی دوش کارکنان و تیم پلیس و راهداری، اظهار داشت: سفر در مناسبت‌ها ایام خاص بار مضاعفی برای پلیس و راهداری ایجاد می‌کند و دیگر آن دوره که در رسانه‌ها رو در روی هم قرار بگیریم و این رفتار‌ها بین دستگاه‌ها دردی از در‌های مردم دوا نمی‌کند و مردم انتظار دریافت خدمات در نتیجه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را دارند.
به گزارش ایلنا، وی با اشاره به عدم پیشرفت زیرساخت‌ها ادامه داد: به استعداد افزایش گواهینامه و ناوگان در کشور، زیرساخت نداریم. اتوبان قم -تهران در سال ١٣۵۴ ساخته شد، اما این اتوبان از آن زمان تا به امروز تغییری نکرده‌است و به دلیل کمبود منابع نتوانستیم زیرساخت ایجاد کنیم و توسعه دهیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از ابتدای نوروز ١۴٠٢ تا به امروز قصد داشتیم که ٣۵ کیلومتر جاده از فرودگاه امام خمینی تا مرز تهران را بازسازی و این مسیر را مجهز کنیم چراکه چشم ایران است و برای توسعه زیرساخت در این مسیر باید لاین رفت و برگشت اضافه می‌شد، اما محاسبه کردیم که به ٣ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این اتوبان شبیه به اتوبان‌های خارجی شود و هر چه دانش فنی این اقدام وجود دارد، اما منابع نداریم.
امانی گفت: نگهداری ٢٨٠ هزار کیلومتر جاده کشور در همین لحظه به ٢٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبارات تنها برای ایمن سازی جاده‌های موجود است، اما امسال فقط ٢۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص گرفت و علیرغم تمام تلاش همکارانم در راهداری قطعا با این منابع محدود برای نگهداری با مشکل مواجه می‌شویم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تمام کشور‌ها برای تامین منابع مالی، درآمد‌هایی تعریف شده مانند. عوارض از خودرو یا عوارض از سوخت یا عوارض از جاده یا ترکیب از این سه مورد، و در کشور ترکیه ٧٠ درصد هزینه سوخت در زیرساخت‌ها هزینه می‌شود، اما این این امکان ایران وجود ندارد.
امانی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا به امروز ٧٠٠٠ دستگاه اتوبوس زمین‌گیر شد و از ناوگان اتوبوسی کشور کم شد و از ۶ ماه گذشته نوسازی ناوگان را شروع کردیم و برنامه واردات ٨٠٠ دستگاه اتوبوس و همچنین خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس را از داخل داریم، اما پس از گذشت ۶ ماه هنوز یک ثبت سفارش را هم انجام ندادیم و هر روز با یک گرفتاری مواجه هستیم.
 
برچسب ها: تصادفات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها