به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۳:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۶۱

فرانسه گوگل را جریمه کرد

فرانسه گوگل را جریمه کرد
گروه بین الملل: نهاد نظارت بر رقابت و بازار در فرانسه، اعلام کرد که شرکت گوگل را به‌دلیل نقض قوانین مالکیت معنوی اتحادیه اروپا در ارتباط با ناشران رسانه‌ای، ۲۵۰ میلیون یورو جریمه کرده است.
این نهاد اعلام کرده که چت بات «بارد» مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل که به «جمنای» تغییر نام داده، با استفاده از محتوای ناشران و خبرگزاری‌ها بدون اطلاع آنها، آموزش دیده است.
گوگل متعهد شده در راستای حل و فصل این مسئله، به این یافته‌ها اعتراض نکند و مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی و جبرانی را نیز برای رفع برخی کاستی‌ها پیشنهاد کرده است.
با آنکه گوگل اعلام کرده که این میزان جریمه «نامتناسب» است، اما تأکید کرده که این توافق را پذیرفته، «زیرا زمان آن رسیده است که این مسئله پشت سر گذاشته شود».
این شرکت تأکید کرده که به جای دامن‌زدن به مناقشه، قصد دارد بر روی هدف بزرگ‌تر مبنی بر «رویکردهای پایدار برای دسترسی افراد با محتوای کیفی و همکاری سازنده با ناشران فرانسوی» تمرکز کند.این جریمه بر اساس قانون کپی‌رایت در فرانسه و با شکایت برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای این کشور از جمله خبرگزاری فرانسه (AFP) از گوگل در مورد استفاده بدون اجازه از محتوای آنلاین صادر شده ‌است.
گوگل در حالی جریمه شده که انتظار می‌رفت این اختلاف در سال ۲۰۲۲ که این غول فناوری آمریکا از درخواست تجدید نظر درباره جریمه اولیه ۵۰۰ میلیون یورویی صادر شده صرفنظر کرد، فیصله پیدا کند.
در حال حاضر بسیاری از ناشران رسانه‌ها و نویسندگان خواستار محدودسازی استخراج اطلاعات یا جمع آوری خودکار داده‌ها توسط سرویس‌های هوش مصنوعی بدون دریافت دستمزد عادلانه هستند.

 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها