به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۲۳۰۵

 ترامپ در جمع ۵۰۰ نفره ثروتمندترین‌های جهان

 ترامپ در جمع ۵۰۰ نفره ثروتمندترین‌های جهان
گروه بین الملل:خبرگزاری بلومبرگ،  گزارش داد که برای اولین بار، دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین آمریکا با ۶.۵ میلیارد دلار ثروت، در فهرست این خبرگزاری برای ۵۰۰ ثروتمندترین‌های برتر جهان قرار گرفته است.
به نوشته بلومبرگ، قرار بود روز دوشنبه امپراتوری تجاری دونالد ترامپ مانند قبل در خطر باشد، اما در عوض، این روز به بزرگ‌ترین روز ثبت شده برای ثروت رییس‌جمهوری سابق تبدیل شد.
دادگاه تجدیدنظر ایالتی روز دوشنبه وثیقه بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری او را به ۱۷۵ میلیون دلار کاهش داد. ترامپ می‌گوید این مبلغ را تامین خواهد کرد.
در روز دوشنبه همچنین گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ، شرکت رسانه‌های اجتماعی او، یک فرآیند ادغام ۲۹ ماهه را به پایان رساند، به این ترتیب، میلیاردها دلار سهام، دست‌کم روی کاغذ اکنون رسماً متعلق به ترامپ است.
در مجموع، دارایی خالص دونالد ترامپ بیش از چهار میلیارد دلار افزایش یافته است و همین باعث می‌شود که برای اولین بار، ترامپ با ۶.۵ میلیارد دلار ثروت، به فهرست ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان بر اساس شاخص‌های خبرگزاری بلومبرگ قرار گیرد.اریک ترامپ ، معاون اجرایی سازمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «ما شرکت بزرگی داریم و به طرزی باورنکردنی به این دستاورد افتخار می‌کنیم.»
ترامپ ۷۷ ساله، در تمامی عمر خود ثروتمند بوده است، اما ثروت او که قبلا به ۳.۱ میلیارد دلار می‌رسید، عمدتاً شامل املاک و مستغلات بود که مشخص شد ارزش آنها و شرکتش میلیاردها دلار بیشتر نشان داده شده تا شرایط وام‌های بهتری داشته باشد.
ثروت غیر نقدی ترامپ قبل از مهلت روز دوشنبه برای پرداخت حکم ۴۵۴ میلیون دلاری خود یا ارسال وثیقه، یک بحران مالی بالقوه ایجاد کرد. لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، گفته است که در صورت عدم تامین وثیقه، آماده توقیف دارایی ترامپ است.
ترامپ متعهد شده است که این وثیقه را به سرعت تامین کند، با این حال، او فعلا نمی‌تواند درآمد بادآورده خود را از ادغام ترامپ مدیا با دیجیتال ورلد (Digital World Acquisition Corp) دریافت کند، زیرا سهام او برای تقریبا شش ماه در دسترس نخواهد بود.
سهام DWAC در روز دوشنبه ۴۹.۹۵ دلار بسته شد که از ابتدای سال حدود ۱۸۵ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب ۵۸ درصد سهام ترامپ در این شرکت، معادل ۳.۹ میلیارد دلار خواهد بود.
تکمیل روند ادغام، که بر موانعی از جمله تحقیق و تسویه حساب با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و شکایت های لحظه آخر مدیران و سرمایه‌گذاران غلبه کرد، به این معنی است که سهام اکنون در محاسبه بلومبرگ از دارایی خالص ترامپ لحاظ شده است. پیش از این، بر اساس آخرین فرم افشای مالی او، سهام او تنها ۲۲.۵ میلیون دلار ارزش داشت.
بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ که از سال ۲۰۱۵ در حال محاسبه دارایی خالص ترامپ است، ثروت اصلاح شده او، ارزشی برابر با جو ریکتس، گوردون گتی و تونی جیمز دارد.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها