به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۶۳۸۱۴

تعطیلی موقتی سفارتخانه‌های اسرائیل

تعطیلی موقتی سفارتخانه‌های اسرائیل
گروه بین الملل: همزمان با آماده‌باش ارتش اسرائیل برای مقابله با حمله انتقام‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی پس از شهادت افسران ارشد سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به كنسولگری ایران در سوریه، سفارتخانه‌های اسرائیل در جهان روز جمعه بسته شدند.
 بستن سفارتخانه‌ها نشان نگرانی اسرائیل از احتمال عملی شدن تهدید ایران برای تلافی‌جویی از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است.
 وزارت خارجه اسرائیل ضمن هماهنگی با شباک، سازمان امنیت داخلی، تصمیم گرفت سفارتخانه‌ها در سراسر جهان را موقتا تعطیل کند و از سفیران و کادر دیپلماتیک خواسته شد فعلا سر کار خود حاضر نشوند و برای حفظ امنیت‌شان از حضور در مراسم عمومی نیز خودداری کنند.
تأمین امنیت سفارتخانه‌ها و کادر دیپلماتیک اسرائیل در کشورهای جهان بر عهده مأموران سازمان امنیت داخلی اسرائیل است.
با این حال، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، گزارش رسانه‌های کشورش که خبر بسته ماندن نمایندگی‌های سیاسی اسرائیل در دنیا را به عنوان «تخلیه سفارتخانه‌ها» منتشر کرده بودند، رد کرد.سخنگوی وزارت خارجه گفت: «هیچ سفارتخانه‌ای تخلیه نشده است».
 سطح هوشیاری و آمادگی در سفارتخانه‌های اسرائیل در خارج، به دلیل جنگ غزه بالا بود .
در این میان، رسانه‌های اسرائیل در گزارش‌های خبری خود ویدئوهایی از خریدهای کلان مردم در سوپرمارکت‌ها برای آمادگی در صورت کشیده شدن وضعیت به یک جنگ احتمالی مستقیم با تهران منتشر کردند.
یک مقام ستاد پشت جبهه اسرائیل  به مردم توصیه کرده بود آذوقه و همچنین پول نقد کافی در اختیار داشته باشند. این گفته سبب شده بود برخی از مردم برای دریافت وجه نقد در برابر عابربانک‌ها صف بکشند.
با این حال، دانیل هگاری، سخنگوی ارتش بعدا توضیح داد که انبار کردن آذوقه، خرید ژنراتور برای برق یا داشتن پول نقد، توصیه ارتش به مردم در حال حاضر نیست و در صورت تغییر دستورالعمل، افکار عمومی در جریان قرار خواهد گرفت.همزمان ارتش اسرائیل نیروهای ذخیره هوایی خود به‌ویژه افرادی را که با سامانه‌های دفاع هوایی کار می‌کنند، از بیم تهدیدات ناشی از ایران، به خدمت احضار کرده است.
ارتش اسرائیل همچنین  مرخصی نیروهایش را در ارتباط با نگرانی‌های مرتبط با ایران لغو کرد.یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت ارتش برای هر سناریویی آماده است.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها