به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۶۵۲۱۴

انتصاب نخستین سفیر نابینای بریتانیا 

انتصاب نخستین سفیر نابینای بریتانیا 
گروه بین الملل: وزارت امور خارجه کشورهای مشترک‌المنافع و توسعه بریتانیا در اقدامی که یک نقطه عطف تاریخی در دستگاه دیپلماتیک این کشور محسوب می‌شود، نخستین سفیر کاملا نابینای خود را منصوب کرد.
ویکتوریا هریسون، به عنوان نخستین سفیر کاملا نابینای بریتانیا از ماه اوت ۲۰۲۴ به عنوان سفیر این کشور در اسلوونی شروع به کار خواهد کرد.
او که به عنوان ارشدترین مقام در یک سفارتخانه بریتانیا در خارج از کشور منصوب شده، نخستین سفیری خواهد بود که با یک سگ راهنما برای چنین سمتی انتخاب می‌شود.
این سگ راهنما به نام «اوتو» یک سک دورگه لابرادور و گلدن رتریور دو ساله است که از سوی موسسه خیریه بریتانیایی گاید داگز (سگ‌های راهنما) برای خانم سفیر انتخاب شده‌است.
ویکتوریا هریسون این انتخاب را افتخاری برای خود دانسته و گفته است که از همکارانش در حمایت او در این مسیر و از شرکت «گاید داگز» که خاطر در اختیار قرار دادن دومین سگ راهنمای زندگی‌اش «اوتو» قدردانی می‌کند. هریسون، که در سال ۱۹۹۷ به سرویس دیپلماتیک بریتانیا پیوسته نخستین فرد دارای معلولیت است که پس از تصویب قانونی درباره برابری افراد معلول، توسط وزارت خارجه این کشور استخدام شد.او در طول مسیر رسیدن به جایگاه ارشد امروز، در پست‌هایی در هلسینکی فنلاند و سارایوو، پایتخت بوسنی هرزگوین مشغول به کار بوده و همچنین روی موضوع بحران اوکراین و افغانستان کار کرده‌است.
در حال حاضر تقریباً ۱۵ درصد از کارکنان دفتر امور خارجه بریتانیا، از جمله ۱۰ درصد از کارکنان در سمت‌های ارشد در این کشور دارای معلولیت‌اند.
 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها