به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۰۹:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۶۵۷۸۸

راهنمای اخذ ویزای توریستی آمریکا

گروه کسب و کار:
راهنمای اخذ ویزای توریستی آمریکا
شاید تصور کنید ویزای توریستی آمریکا فقط برای گردش و سفر‌های تفریحی به این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر در این مطلب با ما همراه باشید متوجه خواهید شد که شما از ویزای توریستی آمریکا، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری، درمان و یا انجام امور مهاجرت به آمریکا نیز استفاده کنید. برای اینکه اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید کارشناسان ما در گروه مهاجرتی بهکار این مقاله را برای شما عزیزان نگارش کرده‌اند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع ویزای توریستی آمریکا از نظر نوع کارایی ویزا
 به طور کلی شما برای اقامت موقت در کشور آمریکا می‌توانید از دو نوع ویزای توریستی استفاده کنید:
 ویزای توریستی B1
افرادی که می‌خواهند فعالیت تجاری در کشور آمریکا داشته باشند باید ویزای توریستی B1 را دریافت کنند. این ویزا معمولاً ۶ ماه امکان اقامت برای فرد را فراهم می‌کند. از جمله کاربرد‌های ویزای توریستی B1 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    شرکت در همایش‌ها، جشنواره‌ها و سمینار‌های علمی تجاری
•    مذاکره با شرکای کاری
•    شرکت در کنفرانس‌های آموزشی یا حرفه‌ای
•    تنظیم قرارداد
•    شرکت در رویداد‌ها به عنوان سخنران
•    ملاقات با همکاران تجاری

ویزای توریستی B2
افرادی که می‌خواهند با هدف گردشگری به کشور آمریکا بروند، باید ویزای توریستی B2 را داشته باشند. حداکثر مدت زمان اقامت با این ویزا، ۶ ماه می‌باشد. اما این ویزا برای موارد دیگر نیز کاربرد دارد. برای مثال شما جهت دیدار با دوستان و اقوام، درمان‌های پزشکی، شرکت در رویداد‌های موسیقی و ورزشی می‌توانید از ویزای توریستی B2 استفاده کنید. لازم است این نکته را بیان کنیم که با این ویزا امکان کار به صورت موقت یا دائم را ندارید.

انواع ویزای توریستی آمریکا از نظر تعداد دفعات ورود به این کشور
هر کدام از ویزا‌های اصلی B2 و B1 به دو دسته ویزای سینگل و ویزای مولتیپل تقسیم می‌شوند:

ویزای توریستی آمریکا از نوع سینگل یا ویزای یکبار ورود
وقتی شما این ویزا را داشته باشید تنها یکبار و حداکثر به مدت ۶ ماه می‌توانید در کشور آمریکا وارد شوید و پس از آن دوباره برای ورود به آمریکا باید یک ویزای جدید دریافت نمایید.

ویزای توریستی آمریکا از نوع مولتیپل
بهترین نوع ویزای توریستی آمریکا، ویزای مولتیپل می‌باشد. شما با کمک آن می‌توانید چند بار به راحتی وارد کشور آمریکا شوید و هر بار ۶ ماه در کشور آمریکا اقامت داشته باشید. معمولاً اعتبار ویزای مولتیپل به مدت اعتبار پاسپورت شما است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا
برای سفر به ایالات متحده باید از طریق ویزای توریستی آمریکا به این کشور بروید؛ شرایط کشور را بررسی کنید و از طرف دیگر پروسه مهاجرت خود را پیش ببرید، باید شرایطی داشته باشید که عبارتند از:
1-     شما باید اسناد ملکی و کاری ارائه کنید که نشان می‌دهد حتماً به کشور خود باز می‌گردید. در واقع باید دلایل قانع‌کننده بازگشت خود را در پرونده ضمیمه کنید.
2-     باید گواهی تمکن مالی داشته باشید. برای این منظورش گردش حساب ماه‌های اخیر خود را در اختیار آفیسر اداره مهاجرت قرار دهید تا مطمئن شود شما می‌توانید در طول سفر، هزینه مخارج زندگی خود و خانواده را تأمین کنید.
3-    شما باید برای انجام مصاحبه، انگشت‌نگاری و عکسبرداری دیجیتال، به سفارتخانه کشور‌های همسایه بروید.
4-     اگر دعوتنامه از دوستان یا خانواده دارید باید حتماً آن را به آفیسر اداره مهاجرت نشان دهید.
5-     گواهی عدم سوء پیشینه نیز برای دریافت ویزای توریستی آمریکا الزامی می‌باشد.



مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

در اولین قدم شما باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آمریکا را آماده کنید و سپس درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید تا تاریخ مصاحبه مشخص گردد. این مدارک عبارتند از:
1.     پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
2.    ارائه اصل و ترجمه مدارک شناسایی
3.    تکمیل کردن فرم  DS-160
4.     آماده کردن عکس براساس استاندارد‌های قوانین مهاجرت به آمریکا
5.    تعیین هدف از سفر و نوع ویزای توریستی مورد نیاز
6.    ارائه اسناد و مدارک مربوط به تمکن مالی
7.    ارائه دعوتنامه در صورت موجود بودن
8.    ارائه اصل و ترجمه کارت پایان خدمت
9.    ترجمه سند ملکی یا اجاره نامه
10.    پرینت مربوط به گردش حساب ۶ ماهه اخیر
11.    سند ازدواج در صورت متاهل بودن
12.    سند طلاق در صورت جدایی
13.    ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

دریافت ویزای توریستی آمریکا چقدر طول می‌کشد؟
جالب است بدانید که مدت زمان دریافت ویزای توریستی آمریکا بین ۳ تا 180 روز و در مواردی تا یک سال متغیر خواهد بود. این موضوع به چند عامل بستگی دارد:
1-     شما چه زمانی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا درخواست داده‌اید؟ مسلماً اگر حجم درخواست‌ها زیاد باشد بررسی پرونده به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
2-     جلسه مصاحبه را چگونه سپری کرده‌اید؟
3-    آیا نقصی در پرونده شما وجود دارد؟ ممکن است در همان ابتدا آفیسر اداره مهاجرت با شما موافقت نکرده و پرونده وارد پروسه کلیرنس شدن گردد. در این صورت ممکن ۱۸۰ روز زمان نیاز باشد تا شما بتوانید دوباره برای مصاحبه اقدام کنید. به همین دلیل همواره تأکید می‌کنیم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا حتماً پرونده خود را به طور کامل در اختیار اداره مهاجرت قرار دهید و برای جلسه مصاحبه آماده شوید تا مشکلی در جریان مصاحبه پیش نیاید.

کلام آخر
 گروه مهاجرتی بهکار در زمینه مهاجرت به آمریکا و دریافت انواع ویزای آمریکا به هموطنان عزیز خدماتی را ارائه می‌کند. شما با مراجعه به بهکار به آدرس www.behkarlawgroup.com می‌توانید به صورت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما به شما کمک می‌کنیم همه مدارک را به طور کامل جمع‌آوری کرده و در جلسه مصاحبه شبیه‌سازی شده نیز کمک می‌کنیم بتوانید آمادگی لازم را برای حضور در جلسه مصاحبه واقعی کسب کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها