به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۵۳۱۱۸
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: منتظر تأیید بایدن برای اقدام هستیم

بلومبرگ: پاسخ آمریکا بی‌سابقه خواهد بود!

گروه بین‌الملل: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس‌جمهور بایدن گفت به حمله دیروز به سربازان خود در مرز اردن و عراق  پاسخ خواهیم داد و این کار را خواهیم کرد. 
بلومبرگ: پاسخ آمریکا بی‌سابقه خواهد بود!
جان کربی افزود: ما هنوز در حال بررسی گزینه هایی برای پاسخ هستیم. می دانیم که ایران و گروه هایی که از آن حمایت می کند در پشت این حمله هستند. ما معتقدیم که گروه کتائب حزب‌الله مورد حمایت ایران پشت حمله دیروز در اردن است. رئیس‌جمهور پاسخ مناسبی را که باید در آینده اتخاذ شود، بررسی خواهد کرد. ما نمی‌خواهیم این حملات غیرقابل قبول ادامه یابد و آنچه را که باید برای حفاظت از منافع امنیت ملی خود انجام خواهیم داد. ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و نمی‌خواهیم دامنه درگیری در خاورمیانه را گسترش دهیم.
در همین حال، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: پاسخ آمریکا به حمله ایران بی‌سابقه خواهد بود. از سوی دیگر، رویترز به نقل از رسانه‌های محلی  و یک شاهد نوشت که  امروز دوشنبه، چندین انفجار در نزدیکی مجتمع حرم سیده زینب در حومه دمشق، پایتخت سوریه، رخ داد.  یک منبع نزدیک به متحدان منطقه‌ای ایران به خبرگزاری رویترز گفت که حمله مکانی را هدف قرار داده که مورد استفاده نیروهای سپاه پاسداران بوده است. اما حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه می‌گوید در حمله  امروز  جنگنده‌های اسرائیل به حاشیه جنوبی شهر دمشق هیچ مرکز مستشاری جمهوری اسلامی ایران هدف قرار نگرفته است و از شهروندان یا مستشاران ایرانی کسی کشته نشده است. رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است گفت در حمله‌های اسرائیل یک پایگاه متعلق به حزب‌الله و سپاه پاسداران هدف قرار داده شده است که شش نفر  در آن کشته شدند.
از زمان جنگ داخلی سوریه، اسرائیل صدها بار به نقاطی از سوریه حمله کرده است. در حملات انجام شده تا کنون ده‌ها ایرانی هم که عمدتا از نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران هستند شهید شده‌اند. اسرائیل عمدتا نیروهای مورد حمایت ایران از جمله نیروهای حزب الله لبنان و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است. اسرائیل که به ندرت در مورد حملات خود اظهارنظر می‌کند، علنا گفته است به ایران اجازه نخواهد داد حضور خود در سوریه را گسترش دهد. جمهوری اسلامی ایران حامی جدی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور بوده و کمک‌های نظامی و مالی در اختیار او قرار داده است.
برچسب ها: جان کربی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها