به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۱:۵۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۸۰۴۹
آمریکا نباید در خصوص داعش اشتباه کند

داعش: مأمور جنگ با اسرائیل نیستیم

گروه بين الملل: تشکیلات تروریستی داعش اعلام کرد، تا زمانی که مبارزه با "افراد مرتد و منافق" پایان نیابد آن‌ها مأمور جنگ با اسرائیل و یهودیان نخواهند بود.
داعش: مأمور جنگ با اسرائیل نیستیم
داعش در صفحه توئیتر خود از ملت عربستان که به گفته آن‌ از طاغوت دفاع می‌کنند پرسید: آیا کشور شما افراد ملحد و لیبرال را به قتل می‌رساند؟ رسولان و صحابه آن‌ها که از شریف‌ترین مردم به شمار می‌روند به قتل مرتدین فرمان داده‌اند. این گروه در خصوص سوال‌های مطرح شده در رابطه با اینکه چرا داعش با رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کند بلکه با ملت عراق و سوریه می‌جنگد گفت: بهترین پاسخ در قرآن آمده است جایی که خداوند در مورد دشمن نزدیک که همان منافقان هستند صحبت می‌کند و می‌گوید که آن‌ها از کافران خطرناک‌ترند. در ادامه این پیام آمده است: قدس آزاد نخواهد شد تا زمانی که ما از شر این بت‌ها و خاندان‌ها که کنترل سرنوشت جهان اسلام را به دست گرفته‌اند رها شویم.

آمریکا نباید در خصوص داعش اشتباه کند
وزیر دفاع آمریکا گفت: شورشیان داعش نه تنها تهدیدی برای دولت بغداد هستند بلکه دولت واشنگتن را نیز تهدید می‌کنند.
چاک هيگل، تاکید کرد: آمریکا نباید در خصوص داعش اشتباه کند و باید متوجه باشد که این جریان تهدیدی برای ما نیز به شمار می‌رود.
وی گفت: داعش جریانی پیچیده، پوپا، قدرتمند‌، سازماندهی شده و دارای دسترسی به منابع مالی است. داعش تهدیدی برای همپیمانان ما در سراسر خاورمیانه قلمداد می‌شود و برای آمریکا نیز تهدید است. داعش در واقع تهدیدی برای هر کشور باثباتی در دنیا به شمار می‌رود و بنابراین برای ما نیز تهدید است.

وزیر دفاع آمریکا گفت که پنتاگون از طریق نیروهای مستقر در عراق گزارش‌هایی دریافت و به ارزیابی روزانه داعش می‌پردازد. نتیجه نهایی این ارزیابی‌ها طی چند روز آینده تکمیل خواهد شد. دولت آمریکا اعلام کرده است که این ارزیابی مبنای اقدام بعدی واشنگتن در قبال داعش خواهد بود.
چاک هيگل اظهار داشت: ما هرآنچه در توان داریم انجام خواهیم داد تا از مردم خود محافظت و به نیروهای امنیتی عراق در تلاش‌هایشان برای شکست داعش کمک کنیم. ما از هر راه ممکن به مردم عراق کمک می‌کنیم تا با افراط گرایان مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است داعش تهدیدی فوری برای آمریکا به نظر نیاید اما این تهدید وجود دارد، آنها یک تهدید آشکار برای شرکای ما در منطقه هستند و این تهدید فوری و جدی است.

مواد شیمیایی و هسته‌ای داعش خطرناک نیست
سازمان ملل اعلام کرد که مواد شیمیایی و هسته‌ای عراق که به تازگی به دست نیروهای شورشی داعش افتاده، تهدیدی جدی برای امنیت این کشور محسوب نمی‌شود و قابلیت استفاده در حملات نظامی را ندارد. عراق در هشتم ژوئیه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرده بود که گروه‌های تروریستی نزدیک به داعش، توانسته‌اند مواد هسته‌ای موجود در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی در شمال عراق را بربایند.

جیل تودور، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در این رابطه اعلام کرد: این آژانس از شرایط عراق در این خصوص آگاهی دارد و در حال حاضر سرگرم بررسی جزئیات بیشتر مساله است. وی افزود: براساس اطلاعات اولیه ما معتقدیم مواد ربوده شده دیگر مرگباری چندانی ندارد و نمی‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت و امنیت مردم عراق باشد.مسئولان سازمان ملل نیز اعلام کردند که باقیمانده مواد شیمیایی متعلق رژیم گذشته عراق که در چند پایگاه‌های نظامی و کارخانه تسلیحاتی در اطراف بغداد وجود داشت و در حال حاضر به دست شورشی‌ها و تروریست‌های داعش افتاده بخش اعظم خاصیت خود را از دست داده و تهدیدی جدی علیه مردم محسوب نمی‌شود.
مرجع : ايسنا