به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۷۲۷۱
دمپسي: ارتش عراق تنها قادر به دفاع از بغداد است

اعدام كساني كه با «خليفه» بيعت نكنند!

گروه بين الملل: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آخرین ارزیابی خود از بحران عراق تصریح کرد که ارتش عراق به تنهایی قادر به دفع حملات شورشیان سنی نیست.
اعدام كساني كه با «خليفه» بيعت نكنند!
ژنرال مارتین دمپسی تصریح کرد که نیروهای نظامی عراق تنها می‌توانند از بغداد، پایتخت عراق دفاع کنند. به گفته دمپسی ناتوانی ارتش عراق برای مهار و دفع حملات داعش و نیروهای شورشی ناشی از "مشکلات بزرگ لجستیکی" است که نیروهای نظامی عراق بدان دچار هستند. ژنرال دمپسی تاکید کرد که این ارزیابی بدین معنا نیست که آمریکا "باید در عراق به مداخله نظامی متوسل شود." رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: «اما اگر تهدید‌های شورشیان امنیت آمریکا را به خطر اندازد، ما به این مرحله خواهیم رسید.»

بنا به ارزیابی کارشناسان نظامی آمریکا ارتش عراق تا کنون توانسته از بغداد حفاظت کند، اما ناتوان از سازماندهی یک عملیات بزرگ برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل اسلام‌گرایان داعش و شورشیان سنی بوده است. به گفته ژنرال دمپسی ارتش عراق برای رفع مشکلات لجستیکی خود مجبور به دریافت "کمک‌های خارجی" است. شبه‌نظامیان داعش بخش‌های بزرگی از غرب و شمال‌غربی عراق را تصرف و تا مناطق مرکزی در شمال بغداد پیشروی کرده‌اند.

اعدام كساني كه با خليفه مسلمين بيعت نكنند
پناهجویانی که از مناطق تحت تصرف داعش گریخته اند گفته‌اند شبه نظامیان این گروه به طور روش‌مند غیرسنی‌ها و مخالفان خود را از سر راه بر می‌دارند. داعش از نظامیان و مقام‌های مناطق تحت تصرف خود خواسته با ابوبکر بغدادی که مدعی خلافت مسلمین جهان است، بیعت کنند و در غیر این صورت اعدام منتظر آنهاست.

از زمان اشغال تکریت، موصل و چند شهر دیگر در شمال شرق عراق، حدود یک میلیون نفر از شهروندان این مناطق آواره شده‌اند. پناهجویانی که از مناطق تحت تصرف داعش متواری شده‌اند گفته‌اند شبه نظامیان افراط‌گرای سنی در مناطق تحت تصرف خود "پاکسازی" را آغاز کرده اند. اکثر این پناهجویان شیعه، کرد و یا مسیحی‌اند. حسن که یک کرد است می‌گوید ۱۶ روز در اسارت شبه نظامیان بوده و تنها هنگامی رهایی یافته که خانواده‌اش ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار به نیروهای داعش پرداخته‌اند. او می‌گوید: "شیعه‌ها را اگر نشود با زندانیان سنی مبادله کرد، خیلی راحت گردن می‌زنند.

بشار خلیل، که از موصل گریخته و از مقام‌های محلی در این شهر عراق بوده می‌گوید شبه نظامیان درباره مردم اطلاعات جمع آوری می کنند و بانک اطلاعاتی از افرادی که کارمند دولت یا نظامی بوده اند تهیه کرده‌اند. او می‌گوید: اگر با خلیفه بیعت نکنی، آنها تو را می‌کشند. خیلی‌ها در موصل ناپدید شده‌اند.