به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۰:۲۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۵۲۴۶۸

داعشي‌ها تنها یک پرواز تا آمریکا فاصله دارند

گروه بين الملل: رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص شبه‌نظامیان تروریست داعش گفت: آن‌ها تنها یک بلیط هواپیما با سواحل آمریکا فاصله دارند و تروریست‌هایی که پاسپورت اروپایی دارند، می‌توانند بدون روادید به آمریکا برسند.
داعشي‌ها تنها یک پرواز تا آمریکا فاصله دارند
مایک راجرز، گفت: تهدید داعش برای آمریکا بسیار جدی و واقعی است. ما شاهد رفتارهای کاملا وحشیانه‌ای بوده‌ایم و مشکل اینجاست که پس از دو سال این تهدید کاسته نشده است و این مساله مردم زیادی از انگلیس و اروپا و حتی آمریکا را به درگیری‌ها کشانده و خیلی‌ها برای جنگیدن به آن‌ها پیوسته‌اند. این افراد به این قضیه به چشم ایدئولوژی پیروز و استراتژی پیروز می‌نگرند و می‌خواهند که بخشی از آن باشند و همین امر آن‌ را خطرناک می‌کند. آن‌ها تنها یک بلیط با سواحل آمریکا فاصله دارند. پس از این سخنان خبرنگار ی گفت که پنتاگون می‌گوید که هم‌اکنون این گروه تهدید مستقیمی علیه آمریکا نیست و آیا وی اطلاعات معتبر و موثقی در دست دارد که نشان دهد آن‌ها قصد و یا توان حمله به آمریکا را دارند؟

مایک راجرز در پاسخ گفت: من با این اظهارات مخالفم و آن را به چالش می‌کشم. ما این مساله را می‌دانیم که تعداد 2000 غربی با پاسپورت غربی بسیار اندک است، اما اطلاعات موجود آمار مختلفی را ارائه می‌دهد و آمار واقعی بسیار بیشتر از این است. درگیری‌های شدید میان داعش و القاعده که منجر به جدا شدن آن‌ها از القاعده در سوریه شد، حقیقتی است که نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند عملیات‌هایی به سبک غرب انجام دهند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ایمن الظواهری، رهبر القاعده می‌گوید که "نه، ما می‌خواهیم که شما در سوریه متمرکز شوید". دعوا از همین جا آغاز شد. تمام این‌ درگیری‌ها بر سر رهبری و کنترل افراد بود. آنچه داعشی‌ها در آن زمان می‌گفتند این بود که آن‌ها افراد زیادی در اختیار دارند که می‌توانند به اروپا و بعد به آمریکا بروند، بدون آنکه نیاز به ویزا داشته باشند. اما تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که ببینیم چه کسی سوار هواپیما می‌شود و این کافی نیست.
مرجع : ايسنا