به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۵۱۴۷۵

مراقب فروش داروهای تقلبی ابولا باشید

گروه سلامت: با بالا رفتن شمار تلفات ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به فروش آنلاین داروهای تقلبی برای این بیماری هشدار داد.
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: گزارش‌ها حاکیست که از زمان شیوع بیماری ابولا محصولات متعددی به صورت آنلاین به فروش می‌رسند که طبق ادعای فروشندگان آنها این داروها می‌توانند از عفونت‌ها یا بیماری‌های مرگبار پیشگیری کنند. طبق اعلام این سازمان با شروع شیوع این بیماری چندین مورد شکایت مشتریان از این داروها و محصولات گزارش شده و این در حالی است که هنوز هیچ‌گونه واکسن و داروی تاییدشده که برای خرید در دسترس مردم باشد وجود ندارد.

این سازمان همچنین هشدار داد: افرادی که نسبت به خرید و فروش این محصولات تاییدنشده اقدام می‌کنند لازم است به سرعت در مورد تصحیح یا رد این ادعای خود اقدام کنند چون در غیر این صورت با برخورد این سازمان روبرو می‌شوند. در حال حاضر چندین نمونه از واکسن ابولا تحت آزمایش هستند هرچند این آزمایش‌ها در مراحل اولیه قرار دارند و ایمنی و تاثیرگذاری آنها هنوز تایید نشده است. به گزارش هلث دی نیوز، ویروس ابولا از طریق هوا یا آب و مواد غذایی آلوده منتقل نمی‌شود. این ویروس تنها از طریق تماس مستقیم با ترشحات بدن فرد‌ آلوده یا سوزن و دیگر وسایل آلوده به این ویروس گسترش می‌یابد.
مرجع : ایسنا