به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۵۱۸۹۷
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران

«شفق» تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود

گروه جامعه: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: شهرداری تهران طی تفاهم نامه‌ای پذیرفته است که مرکز جدیدی به نام "کمرد" علاوه بر کمپ "شفق" ایجاد کند.
«شفق» تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود
محمد رضا آذرنیا گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای با شهرداری 300 میلیون تومان برای راه‌اندازی کمپ‌های جدید ترک اعتیاد تخصیص داده شده است که با کمک این بودجه مرکز "شفق" را تکمیل می‌کنیم و با راه‌اندازی مجدد این مرکز 800 نفری، ظرفیت قابل توجهی به مراکز ترک اعتیاد ماده 16 اضافه می‌شود. وی تصریح کرد: پس از تامین اعتبار امیدواریم تا دو ماه آینده مرکز شفق آماده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران همچنین اظهار کرد: شهرداری تهران طی تفاهمنامه‌ای پذیرفته است که مرکز جدیدی به نام "کمرد" را با ظرفیت حدود 800 نفر برای اسکان معتادان اجاره کرده و در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران قرار دهد. آذرنیا در ادامه از اختصاص 10 میلیارد تومان از سوی شورای اسلامی شهر تهران برای ایجاد کمپ‌ ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در حال حاضر در مناطق مختلف شهرتهران در حال مکان یابی هستیم. پیشنهاد ما این بود که حداقل چهار مرکز در شرق، غرب، شمال و جنوب را پوشش دهیم، تا بتوانیم خدماتی برای حاشیه شهر ارائه دهیم.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 130 کمپ مجاز مردان و هشت کمپ مجاز بانوان در استان فعال هستند، افزود: سمن‌های دارای مجوز در حوزه مواد مخدر بیش از 170 عدد در حوزه درمان و کاهش آسیب و بیش از 60 سمن در حوزه پیشگیری در حال فعالیت هستند. آذرنیا ادامه داد: بیش از 60 دوره توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد تا پایان شش ماه اول سال 93 در در جهت رشد و بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی سازمانهای مردم نهاد حوزه اعتیاد و نیز مددکاران اجتماعی در استان تهران برگزار می‌شود.
مرجع : ایسنا