به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۹:۱۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۵۲۳۸۳

يك پايگاه نظامی‌ سوریه را اشغال کردند

گروه بين‌الملل: پس از چندین روز محاصره سرانجام 'گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی" موفق شدند یک فرودگاه نظامی را در سوریه اشغال کنند.
يك پايگاه نظامی‌ سوریه را اشغال کردند
به گزارش دويچه وله، جریان تروریستی "داعش" پس از چندین حمله ناموفق به فرودگاه نظامی "طبقه" در شمال سوریه سرانجام روز یکشنبه موفق شدند این فرودگاه را اشغال کنند. تلویزیون دولتی سوریه و همچنین گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست، این خبر را تایید کرده‌اند. 

در پی حمله به این فرودگاه نظامی ده‌ها تن از سربازان ارتش سوریه کشته شدند و گرچه هنوز صدای تیراندازی‌های پراکنده از اطراف این فرودگاه به گوش می‌رسد، اما فرودگاه در کنترل کامل جهادگرایان گروه تروریستی "دولت اسلامی" قرار دارد. به این ترتیب ارتش سوریه آخرین پایگاه نظامی خود را در استان رقه در شمال سوریه از دست داد.

در شهر رقه، مرکز استان رقه بسیاری از مردم شهر به خیابان‌ها ریخته و شعار "الله اکبر" سردادند. بلندگوهای مساجد این شهر خبر اشغال این پایگاه نظامی ارتش سوریه را به دست جهادگرایان "دولت اسلامی" پخش کردند. در روزهای گذشته در پی درگیری بر سر این فرودگاه نظامی دست‌کم ۱۰۰ شبه نظامی "دولت اسلامی" و ۲۵ سرباز ارتش سوریه کشته شدند. رقه مرکز فعالیت داعش "دولت اسلامی" است.