به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۵۲۶۶

نرخ اقامت در ایران برای خارجی‌ها مفت است

گروه گردشگری: رییس جامعه‌ هتلداران ایران معتقد است: نرخ اقامت در هتل‌های ایران برای خارجی‌ها مفت است و شاید بهتر باشد، دوباره طرح دونرخی شدن اقامت برای خارجی‌ها و ایرانی‌ها در هتل‌های ایران اجرا شود.
نرخ اقامت در ایران برای خارجی‌ها مفت است
جمشید حمزه‌زاده درباره‌ طرح دو نرخی شدن اقامت در هتل‌های ایرانی‌، توضیح داد: اجرای این طرح سال‌ها قبل متوقف شد‌؛ ولی اکنون با توجه به نرخ ارز در ایران‌، هزینه‌ اقامت برای خارجی‌ها در قیاس با سایر کشورها مفت است و شایر بهتر باشد، آن طرح قدیمی که برای خارجی و ایرانی دو نرخ متفاوت ارزی و ریالی داشتیم، دوباره احیا شود. او در ادامه درباره‌ دریافت هزینه‌ اقامت به‌صورت ارزی در برخی هتل‌های کشور‌، اظهار کرد: هتل‌ها مکلف‌اند نرخ مصوب را که ابلاغ شده از تمام مسافران دریافت کنند،‌ اما طبق بخشنامه‌ای که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سال گذشته ابلاغ کرد‌، هتل‌ها می‌توانند آن نرخ ریالی مصوب را به نرخ مرکز مبادلات به ارز تبدیل کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ اقامت نداریم، تأکید کرد: هتل‌ها مکلف‌اند نرخ مصوبه را رعایت کنند و نمی‌توانند بیشتر از این، به‌صورت ارزی یا ریالی، پولی دریافت کنند. او ادامه داد: البته همه‌ هتل‌ها اکنون از مسافران خارجی‌، ارز نمی‌گیرند‌، اما طبق آن بخشنامه، این اختیار به هتلدار داده شده که نرخ اقامت را با نرخ مرکز مبادلات به‌صورت ارز دریافت کند. حمزه‌زاده همچنین به اجرای طرح نظارت بر هتل‌ها اشاره و اضافه کرد: ما نظارت مستمر بر هتل‌ها داریم، البته این نظارت‌ها نخست به‌صورت استانی است و جامعه‌ هتلداران نیز نظارت عالیه دارد. در این مدت، گزارش تخلفات بسیار کم بوده که تلاش شده است، در جامعه‌ هتلداران به آن‌ها رسیدگی شود.
مرجع : ایسنا