به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۵۹۲۷۸
اعتماد در یک نگاه

بنده مشی احمدی نژاد را نمی‌پسندیدم

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه خبرهای رای اعتماد در تعلیق و شور حسینی در بازار محرم را برای صفحه نخست برگزید.
بنده مشی احمدی نژاد را نمی‌پسندیدم
این روزنامه در تیتر یک به موضوع رای اعتماد در تعلیق پرداخت و نوشت: فضای بهارستان بوی تعلیق می‌دهد، مگر اینکه نطق رییس جمهوری معجزه کند. تا دیروز که صف مخالفان محمود نیلی طولانی بود، حتی طولانی‌تر از صف مخالفان جعفر میلی منفرد و رضا فرجی دانا. آن 2 حداقل حمایت شکننده فراکسیون اکثریت را با خود داشتند، محمود نیلی اما همین را هم در شب رای اعتماد خود نداشت. رهروانی‌ها دیروز برای گزینه پیشنهادی دولت ساز مخالف زدند، حتی آنها که حامی دولت محسوب می‌شوند و سه ماه پیش موافق استیضاح فرجی دانا نبودند. این فضا اگر تا آخر جلسه امروز مجلس تغییر نکند، رییس جمهوری باید به فکر گزینه بعدی اش برای وزارت علوم باشد؛ کسی که خیلی‌ها می‌گویند گزینه اصلی دولت است. امروز فقط یک چیز می‌تواند این ادعا را باطل کند: نطق رییس جمهوری.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن عنوان شور حسینی در بازار محرم، آورد: قیمت لوازم و ادوات عزاداری ازمغازه‌ای به مغازه دیگر تفاوت چندانی ندارد، به عبارتی دیگر رقابت آنها بایکدیگر بیشتر در تنوع و نوع محصولات است تا نوع قیمت. محرم در خیابان سیاه فروشان تهران شور و حال دیگری دارد، بر دیوار ساختمان‌ها، حاشیه پیاده رو، سردرمغازه‌ها، تا چشم کار می‌کند پرچم‌های سیاهی آویخته شده است که روی هرکدام جمله‌ای یا سروده‌ای در سوگ واقعه عاشورا و مدح مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، نگاشته یا گلدوزی شده است. مردم که همگی از عزاداران حسینی هستند، شور و حال دیگری دارند.

روایت شهردار تهران از درختان قطع شده دربوستان مادر، تیتر دیگر این روزنامه است. محمدباقر قالیباف شهردار و برخی معاونان وی برای پاسخگویی به ابهامات موجود درمورد بوستان موسوم به مادر درصحن علنی شورای شهر حاضر شدند. در این جلسه شهردار تهران با تاکید بر اینکه اصلا بوستان مادر وجود نداشته، آن را توهمی بدون منشا خوانده، گفت: این حق مسلم شوراست که تذکر دهد، از ما سوال کند، ما را هدایت کند. وقتی روز اول این موضوع مطرح شد من در ابتدا متعجب شدم که چطور یک پارک تخریب شده و من به عنوان شهردار مطلع نشدم؟ اما مردم بدانند پارکی را منهدم و باغی را تخریب نکردیم و امیدوارم فضای سبز را هم توسعه دهیم. وی در خصوص ساخت و ساز در بوستان مادر گفت: هیچ کس در کشور نیست که نداند بنده مشی آقای احمدی نژاد را نمی‌پسندیدم، اما بنده حق ندارم چون نمی‌پسندم، حرمت قانون را نگه ندارم. شورای عالی شهرسازی پهنه G را تغییر داده، تمامی این مستندات وجود دارد و تصمیمی کاملا قانونی است. از این رو مردم ما بدانند قالیباف در آنجا درختی قطع نکرده است و اساسا پارک و ردیفی وجود نداشته است.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن خبر وحدت اسلامی شعار اساسی جمهوری اسلامی است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مساله مهم وحدت اسلامی را به عنوان نیاز واقعی امروز دنیای اسلام مورد اشاره قرار دادند و خاطرنشان کردند: وحدت و برادری بین مسلمانان جزو مبانی دینی ما است و در این زمینه جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد. ایشان با بیان اینکه وحدت اسلامی به معنای عدول از عقاید مذهبی فرقه‌های مختلف اسلامی نیست، افزودند: وحدت اسلامی که شعار اساسی جمهوری اسلامی است، یعنی امت اسلامی با یکدیگر دشمنی نکنند و در مسایل مهم جهانی از هم حمایت کنند.

این روزنامه با بازتاب موضوع هاشمی: ناچار بشوم می‌آیم، آورد: پاسخی که به نقل از آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد اما تکلیف خیلی مسایل را روشن کرد. پاسخی بود به آنهایی که در تمام سال‌های اخیر تلاش کرده بودند آیت الله را از صحنه بیرون کنند. این عضو نزدیک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارات سید احمد خاتمی را که گفته است آقای هاشمی رفسنجانی تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری ندارند، تکذیب کرده و در ادامه اعلام کرده بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری نه تنها چنین مطلبی نگفته اند، بلکه در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفته‌اند در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.