به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۶۰۳۲۵
به اسم امر به معروف و نهی از منکر؛

کسی حق ندارد با مردم برخورد فیزیکی کند

گروه سياسي: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مراتب دارد و مرحله برخورد فیزیکی با افرادی که حریم دین و محرمات الهی را می‌شکنند، بر عهده حکومت است؛ کسی حق ندارد به اسم امر به معروف و نهی از منکر با مردم برخورد فیزیکی کند.
کسی حق ندارد با مردم برخورد فیزیکی کند
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام منتظری ضمن تقدیر از مجلس به خاطر اهتمامش در قانونی کردن، اصل امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: متاسفانه به رغم اینکه بیش از سی و پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد، این فریضه الهی که اصل هشتم قانون اساسی بر آن تاکید دارد، معطل مانده و اجرایی نشده است. وی افزود: بر اساس روایات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایضی است که اگر احیا شود، سایر فرایض الهی هم اقامه خواهد شد، به عبارت دیگر اقامه فرائض الهی بر اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مبتنی است.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اظهار گلایه از دولت‌های پیشین در قانونی کردن این اصل مهم، خاطر نشان کرد: در دولت اصلاحات به عنوان همکار ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهد بودم متنی به عنوان لایحه قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دولت ارایه شد، دولت آن را بایگانی کرد. وی افزود: پس از آن در دولت مدعی اصول‌گرایی نیز همان لایحه با برخی اصلاحات ارسال و پیگیری شد. لایحه در این دولت هم بایگانی شد.

وي افزود: این دردآور و ناگوار است، موضوعی که قانون اساسی بر آن تاکید دارد و یکی از فرایض مهم دینی ما محسوب می‌شود و لازم است به شکل قانون درآمده و با تعیین حدود و ثغور آن، وظایف بخش‌های مختلف اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی و دولت مشخص شود، مورد بی‌مهری قرار گیرد.