به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۱۶۵۹
مقاله وارده

آقاي‌ نماينده؛ وکیل مردمي؛ نه ارباب مردم!

گروه مقالات: برخی از نماینده‌هاي مجلس، وقتی وارد صحن مجلس مي‌شوند، چنین بر آنها مشتبه مي‌شود، که به جای آن که وکیل مردم باشند، گویا ارباب مردمند! البته با ابراز تأسف این مسئله به مثابه یک آفت سال‌هایی است که دامن بسیاری از مقامات ما را گرفته و جدا کردن آنها از برخی مناسب برای آنها به مثابه گرفتن جانشان است.

برخی در دورانی که در پایتخت از وجه مي‌افتند، به شهرستان‌هاي زادگاه خود مي‌روند و با استفاده از نام شهدایی بزرگ که منسوب بدانهاست، وارد مجلس مي‌شوند و متاسفانه آنقدر این افراد در این مناسب مي‌مانند، که کندن آنها بسیار سخت مي‌نماید. هرجا نیز کم آوردند به راحتی از دین و سایر مقدسات استفاده نموده و با تا بوسازی برای خود شمشیری برنده مي‌سازند...

يكي از همين نمايندگان خاص وزير سابقي است كه خوب است از خود بپرسد در دوران تصدی‌اش بر وزارتخانه، در دانشگاه‌ها چه گذشت؟ شما که از ادبیات و اخلاق دینی در یک جلسه نسبت به یک وزیری که روزی خود در آن مسند که وی نشسته است نشسته بودی، و در حضور عقلا و سیاسیون قوم ، نمي‌توانید استفاده کنید، چگونه به خود اجازه دادید که سکاندار وزارتی باشید که اساتید آن عالمانی برجسته و تحصیلکردگانی هستند که از دوره مرکب بر چوب تا حال که فضای نوشتاری نوری بر جامعه حاکم است، دود ، خاک تخته و.... خورده اند تا بدینجا رسیده‌اند.

در دوران شما بهترین رشته‌ها مثل رسته‌هاي توسعه روستایی که با هزار زحمت از ارشد تا دکتری آن قبلاً تصویب شده بود، تعطیل و اساتید آن زیر فشار به بازنشستگی زودرس تن دادند و از آن طرف یک عده تازه دکتری گرفته، به عنوان مسوول در مسند قرار گرفتند. اگر در ادعايتان راست مي‌گویيد كه سن این‌ها به دوران بازنشستگی رسیده بود؛ چرا اساتیدی را در همین گروه بیرون نکردید که از بسیاری از این افراد سابقه‌اشان بیشتر بود و هنوز نیز در این دانشکده قرار دارند؟

شما با بر مسند نشاندن روسای دانشگاه‌هایی نامناسب و متکی بر تفکر باندی، برخی از دانشگاه‌ها را از یک موسسه کوچک هم کم ارزش‌تر نمودید. شماها بر سر دانشگاه علامه این بزرگترین دانشگاه علوم انسانی خاورمیانه چه آوردید؟ منصوب شما در آنجا، نزدیک به دویست استاد برجسته و دانشجو را با چه اتهاماتی از دانشگاه بیرون کردند؟! شما چه رشته‌هایی را در این دانشگاه تعطیل کردید؟ این دانشگاه به یک پادگان ناب از نوع قدیمی آن تبدیل شده نبود؟! وضعیت امنیتی که در این دانشگاه ایجاد کرده بودند، را همه به یاد دارند.

آن دانشجویانی که در زمان شما برای همیشه از تحصیل بازماندند، و برخی الان زنده نیستند، شما در برابر آنها چه جوابی در آن دنیا دارید؟! وضعیت به هم ریخته و آسیب دیده اساتیدی را که با تهمت در دوره شما خانواده اشان آسیب فراوان دید را چگونه ترمیم مي‌کنید؟!

می‌دانید خدا توبه پذیر است، اما شما‌ها بر همان راه خود نیز با همان ادبیات و تفکر پای مي‌فشارید! به یاد آن لحظه ای بفتید که در قبر، روی قبر را مي‌پوشانند و همه شما را با نکیر و منکر تنها مي‌گذارند. خوب تفکر کنید! اما برای خود دلیل تراشی هم نکنید به جای علماء فتوی ندهید که من داشتم برای استمرار حق و دین خدا و خون شهداء کار مي‌کردم!

برخي از شهداء؛ بازماندگانشان هم از دانشگاه‌ها اخراج شدند، شما‌ها حتی تحمل همسر ... را در دانشگاه تحت امر خود نداشتید! با چه رویی چنین حرف‌هایی را مي‌زنید! از کجا پشتتان گرم است... اینجا ایران است، ایرانی که بدان جمهوی اسلامی ایران مي‌گویند و بنیانگزارش با سه شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شروع کرد...! آري برادر؛ وکیل مردم هستي نه ارباب مردم!

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۹:۳۶
اینها نماینده همان تفکری است که هیچ اختیاری برای مردم قائل نیست و خودش را قیم مردم میداند و مردم را ملزم به پذیرش انچه او میگوید. ( تفکر مصباح یزدی-) (171641)
آرش
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۳:۵۵
بارک الله (171794)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۹:۴۳
اینها نماینده مردم نیستند بلکه منتسبانی هستند که با زمینه سازی و ابراز ارادت به مجلس به مجلس راه یافته اند . (171644)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۹:۵۰
فعلاً که دین و امام و پیغمبر دست ایناست حرف هم که بزنی میشی فتنه گر اگه هم براساس دستور دینی هجرت کنی و به کشور دیگه ای بری میشی خود فروخته.مجبوریم تو لاک خودمون بسوزیم و بسازیم (171648)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۰۹:۵۸
آنها نماینده ملت هستند نماینده امثال شما تو کنگره نشستن به اون ها درخواست بدید (171651)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۳۰
میگم شما که خیلی خوب می فهمی منظور نویسنده کی بود؟
اگه خدای نکرده منظورشون دکتر زاهدی عزیز بوده! روم به دیوار چرا یادی از ماجرای درس خوندن و دکتر شدن و بعد هم هیئت علمی شدن ایشون چیزی نگفته؟ یعنی به نظرت اینا مسائل مهمی نبوده؟ (171908)
saman92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۰۱
اقاي دانشجو اينهم حاصل مديريت شما! (171653)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۰۳
حرف دل منو زدین .یعنی شیر پاکی که خوردی حلالت باشه (171654)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۰۶
این آدمایی که من دیدم اون دنیا خدا رو به محاکمه میکشن که ما بیشتر از تو و پیامبرات به فکر دین بودیم!!!!! (171655)
rio
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۵۱
كسي كه حتي آداب سخن گفتن را بلد نيست؛ چگونه به مجلس راه يافته و براي اين كشور قانون مي نويسد؟!!! (171678)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۰:۵۲
مرحبا به این درایت و شجاعت ای کاش بعضی از نمایندگان و یا وزرای قبلی هم اندکی از این درایت و انسانیت داشتند. (171679)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۴
آیا این نمایندگان انتخاب شدنشان را مدیون مردم هستند؟ (171715)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۶:۳۱
انتصاب شدن که کسی را مدیون نمی کند! (171909)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۷
کیو میگی؟ (171716)
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۱:۴۸
درود بر نویسنده این مقاله. (171720)
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۲:۰۴
خدا جواب این آدمهارو خواهد داد (171731)
ازدیارکریمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۳:۱۶
مرحباازاین مقاله! آقای وزیر اسبق خودت روگم نکن!مردم به خوبی یادشون میمونه انشاانتخابات بعد به هم می رسیم.. (171767)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۳:۳۹
او کیست..!؟؟؟
برنامه امشب سینماهای تهران.!؟
بهار.! نکنه از طرف میترسی که اسمشو نمیگی.؟؟؟! (171786)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۴:۴۲
جناب آقای وزیر سابق ،حتی نمی خواهند اخلاق اسلامی را رعایت کند وقلدر مابانه صحبت میکند که تعجب همگان را بر انگیخته است .ایشان و بقیه نمایندگان خیلی هنر داشتند دور از خیلی از مسائل به مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم توجه می کردند تا مردم مواجه با مشکلات عدیده اقتصادی و...نشوند.شما باید به تاریخ جواب بدهید. (171840)
ای دریغا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ۱۹:۴۴
اینها که نماینده مردم نیستند ،بهتر ه بگیم وکلای جناح خاص ، کاش فقط یکبار انخابات بدون نظارت استصوابی تو این مملکت برگزار می کردند تا معلوم میشد نمایند های مردم کیا هستند (172036)