به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۵۴
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۶۰۸۶۲
مقبولیت دانش در میان دانشگاهیان بالاست؛

حمایت ۷۹۰ استاد دانشگاه از دانش​آشتیانی

گروه سیاسی: بیش از ۷۹۰ تن از اساتید دانشگاه‌ها در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار رای اعتماد آنان به دکتر دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری شدند.
حمایت ۷۹۰ استاد دانشگاه از دانش​آشتیانی
در این نامه آمده است: رئیس جمهور محترم بر مبنای وظایف و اختیارات قانونی خود، بار دیگر یک شخصیت شناخته شدۀ دانشگاهی را جهت تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. جناب آقای دکتر دانش آشتیانی از اساتید برجسته، نام آشنا و مجرب درعرصۀ آموزش عالی است و در بین قاطبۀ دانشگاهیان به عنوان مدیری متدین، متعهد، درستکار، منطقی، آینده‌نگر و توسعه‌گرا شناخته می‌شود.

این بیانیه می افزاید: نمایندگان محترم مجلس توجه دارند که تلاش‌ها و تدابیر دولت محترم برای خروج کشور از شرایط دشوار قبلی با اقبال گسترده روبروست و در این شرایط، مردم و نخبگان، از مجلس محترم شورای اسلامی انتظار دارند همراهی بیشتری با دولت محترم از خود نشان دهند. در این میان حمایت از وزارت علوم که نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی و توسعۀ دانش‌بنیان کشور دارد، اهمیت بیشتری می‌یابد. امروزه دانشگاه به برنامه ریزی و ثبات مدیریت نیاز دارد تا دانشگاهیان بتوانند با آرامش، نشاط و امید بیشتر به انجام وظایف خود و جبران عقب ماندگی‌های کشور در عرصه تولید علم و فناوری بپردازند. تحقق این امر در سایه حمایت همگانی شما نمایندگان محترم در روی کارآمدن وزیری متعهد، توانمند، توسعه گرا و با مقبولیت بالا در میان دانشگاهیان (ویژگی‌هایی که در جناب آقای دکتر دانش آشتیانی بروشنی دیده می شود) میسر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور با حمایت از تلاش مکرر رئیس جمهور محترم برای تعیین تکلیف مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از نمایندگان محترم انتظار همراهی و همدلی با دولت داریم و از آنان می‌خواهیم که اولا در ارزیابی‌های خود به حسن استقبال اکثریت مطلق دانشگاهیان از تصمیمات رئیس جمهور محترم در عرصۀ مدیریت آموزش عالی توجه کنند و ثانیا به این نکته عنایت داشته باشند که تداوم بلاتکلیفی در مدیریت آموزش عالی علاوه بر اینکه باعث اختلال جدی در فرایند توسعۀ علمی کشور خواهد شد، به یاس و سرخوردگی دانشگاهیان و بی انگیزگی آنان در امر آموزش و پژوهش خواهد انجامید.

این بیانیه در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم که اکثرا حضور در دانشگاه را تجربه کرده‌اند، از این نکته آگاهند که تداوم این وضعیت درعرصۀ آموزش عالی برای کشور و نظام زیانبار است و امیدواریم که همسو با انتظار اکثریت مطلق دانشگاهیان با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی(آقای دکتر دانش آشتیانی) به روند توسعۀ علمی کشور سرعت ببخشند و به تجدید و تداوم فضای نشاط و امیدواری در دانشگاه‌های کشور کمک کنند.
مرجع : آنا