به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۶۵۳۹۷
آرمان در یک نگاه

هواداران دولت با اصلاح‌طلبان همراه شوند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های همه پرسی پس از 35 سال! و آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست پرداخت.
هواداران دولت با اصلاح‌طلبان همراه شوند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع همه پرسی پس از 35 سال!، اختصاص داد و نوشت: قرار است بعد از 35سال شرایط برگزاری همه پرسی در کشور فراهم شود: خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسایل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه پرسی بگذاریم. این جملات از سوی دکتر حسن روحانی روز گذشته در کنفرانس اقتصاد ایران بیان شد.

روزنامه آرمان به انعکاس عنوان آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، پرداخت: روحانی تصریح کرد: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست بلکه آرمان به مغز و قلب و اراده ما وصل است. رییس جمهور با اشاره به اینکه حرکتی در کشور با حمایت مردم آغاز شده است، تصریح کرد: اگر دولت مشکلی پیدا کند به صراحت برای مردم خواهد گفت و من به عنوان رییس جمهور تردید و واهمه‌ای ندارم که مشکلات را با مردم در میان بگذارم. اما بدانید در بسیاری از امور حرکت جامعه باید با همکاری و هماهنگی باشد و این طور نیست که همه چیز به دست دستگاه اجرایی باشد.

این روزنامه با انتخاب موضوع روایت زنگنه از پشت پرده تحولات نفت، نوشت: وزیر نفت با اشاره به اینکه کاهش 20 دلاری قیمت نفت مواضع ایران را تغییر نخواهد داد، گفت: در مذاکراتی که پیش از اجلاس اوپک داشتم اعضا معتقد بودند اگر قیمت نفت کاهش یابد، مصرف نفت بالا می‌رود و اقتصاد جهانی رشد می‌کند. زنگنه افزود: قبل از اجلاس اخیر اوپک به قطر، کویت و امارات سفر کردیم و با وزرای عراق و ونزوئلا هم مذاکره کردیم، اما همه کشورهایی که به آنها سفر کردیم می‌گفتند ما تولید را کاهش نمی‌دهیم چون اگر قیمت اقزایش یابد به رقیب کمک کرده‌ایم و سهم بازار ما کاهش می‌یابد. وزیر نفت اظهار داشت: 8 کشور به دنبال کاهش 1.5میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک و کاهش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت غیراوپک بودند تا قیمت نفت حدود 75 تا 80 دلار تثبیت شود، اما چهار کشور دیگر مخالف بودند و بعضی از آنها می‌گفتند شش ماه و بعضی دیگر می‌گفتند 2 تا 3سال ممکن است این شرایط طول بکشد و هر چقدر طول بکشد ما پای آن ایستاده‌ایم.

هواداران دولت با اصلاح طلبان همراه شوند، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. این روزنامه در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به نقل از وی نوشت: سیاست کلی اصلاح طلبان بر وفاق و رسیدن به اجماع نسبت به کاندیداهاست و قطعا در این صحنه، اصلح را انتخاب خواهند کرد و البته اصلح من جمیع جهات را با کمترین اختلافی معرفی نمایند. البته هواداران دولت نیز حتما باید با اصلاح طلبان همراه باشند و به هیچ وجه تصور نشود که گروهی به عنوان اعتدالگرا جدا از اصلاح طلبان لیست دهند چراکه این مساله سرآغاز اختلاف و شکاف و به همین ترتیب استقبال از شکست می‌باشد. لذا هواداران دولت و چندحزبی که وابسته به نزدیکان رییس جمهور می‌باشند باید در کنار اصلاح طلبان و با وفاق کامل لیست شان ارایه دهند که ان شاءا... ملت شاهد ورود نمایندگانی شجاع، توانمند، متخصص و متدین باشند و مجلس بتواند جایگاه رفیع خود را به دست آورد و گره از مشکلات جامعه بگشاید.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع اخراج 8 مدیرمتخلف بانکی، نوشت: روز گذشته حمید تهرانفرمعاون نظارتی بانک مرکزی از اخراج هشت مدیر متخلف بانکی و ارجاع 2 پرونده به هیات انتظامی خبر داد. حمید تهرانفر در حاشیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا درباره برخورد بانک مرکزی با موسسات اعتباری و بانک‌های متخلف در امور بانکی به ویژه نرخ سود بانکی، توضیح داد: بانک مرکزی با مدیران متخلف موسسات مجاز که با ما فعالیت می‌کنند ولی پایبند به مقررات نیستند برخورد کرده و در همین ارتباط تعدادی را سلب صلاحیت کرده است.