به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۷۱۴۹۶

اشرف‌غنی شخصا شکایات را می‌شنود

گروه بین الملل: رئیس جمهور افغانستان در آغاز پنجمین سال کاری مجلس کنونی نمایندگان افغانستان اعلام‌کرد که او شخصا به شکایت‌های مردم از طریق ارتباط مستقیم، رسانه‌های همگانی و رسانه‌های اجتماعی گوش مي دهد.
اشرف‌غنی شخصا شکایات را می‌شنود
محمد اشرف غنی افزود: شكايت مردم را مي خواند و تلاش می‌کند که به تمام مشکلات رسیدگی کند، ولی این کار نیاز به زمان دارد. مجلس افغانستان در سال دو بار تعطیلات ۴۵ روزه دارد تا نمایندگان به روستاها و مناطقی بروند که از آن رای گرفته‌اند؛ موکلان‌شان را ببینند، به آنان گزارش دهند و از آنان بشوند.
غنی که برای نمایندگان بعد از پايان تعطیلات آنان سخن می‌گفت، افزود: مردم کار می‌خواهند و دولت وحدت ملی برای حل این مشکل کار کرده که توسعه اقتصادی و ایجاد و مسکن یکی از این راهکارها بوده و او وعده داد که کار عملی در زمینه ایجاد مسکن بزودی آغاز خواهد شد.

غنی حضور زنان و جوانان را در مدیریت دولت وحدت ملی مهم خواند و افزود که برای فراهم شدن حضور آنان در ساختار دولت اکنون ایجاد اصلاحات را از وزارت امور خارجه افغانستان آغاز کرده است.رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اینکه تصویری که از افغانستان در چند سال گذشته و در میان کشورهای منطقه و همسایه ایجاد شده بود تغییر کرده، گفت که افغانستان به مرکز همکاری کشورهای اسلامی و منطقه تبدیل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه افغانستان به چهار راه ترانزیت در منطقه مبدل خواهد شد، گفت: اکنون شرایط ترانزیت کالا از پاکستان تحول بنیادی کرده و براساس بررسی ها، ۶۰ درصد مراحل ترانزیت کالا از بندر کراچی پاکستان در یک روز انجام می‌شود. اشرف غنی پیشرفت‌ها در زمینه ایجاد راه لاجورد را از دستاوردهای دیگر دولت وحدت ملی افغانستان اعلام‌کرد.او گفت: اکنون خط آهن ترکمنستان به بندر آقنه رسیده و ما تلاش داریم که گاز، برق و خط آهن از کشورهای آسیای میانه به قندهار وصل شود و بعد این کشورها را از طریق افغانستان به اروپا وصل کنیم.

رئیس جمهور افغانستان ابراز امیدواری کرد که طی دو هفته آینده متخصصان چینی برای نحوه مصرف کمک ۳۳۰ میلیون دلاری کشور چین به افغانستان سفر کنند. این بودجه بیشتر در بخش زیربنا مصرف خواهد شد. او گفت که در این برنامه وصل شدن بدخشان افغانستان از طریق دهنه واخان به چین برای افغانستان دارای اهمیت حیاتی است. رئیس جمهوری افغانستان گفت که برای اجراء طرح‌های آبیاری و مدیریت آبی اکنون کمک کنندها یک میلیارد دلار کمک وعده کرده اند و برای طرح زیربنا نیز این کمک به چند میلیارد دلار می‌رسد.

غنی تاکید کرد که برای کارایی اقتصادی، تمام پروژه های کوچک به برنامه‌های بزرگ توسعه‌ای تبدیل خواهد شد. او تغییر القاعده به داعش را بزرگترین حرکت منفی برای جهان اسلام و کشورهای منطقه دانست و گفت که دولت ها همانند حلقات زنجیر به هم پیوسته و سقوط هر یک از این دولتها باعث پارگی زنجیرخواهد شد.
مرجع : بی بی سی