به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۸:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۷۸۶۲۵

قاری قرآن کریم: کلمه "مسلمان" برای مردم سوئد، داعش و بن‌لادن را تداعی می‌کند

گروه بين‌الملل: "در حال حاضر هنگامیکه با سوئدی‌ها در مورد مسلمانان صحبت می شود تنها شناخت آنها از مسلمانان، داعش، بن لادن، القاعده و... است که این مایه آبروریزی است".
قاری قرآن کریم: کلمه "مسلمان" برای مردم سوئد، داعش و بن‌لادن را تداعی می‌کند
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «فاضل الإماره» قاری سوئدی شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اصل وحدت در اسلام خاطر نشان کرد: مسلمانان به خودی خود به دنبال وحدت هستند ولی گروه هایی همانند وهابی ها، دائم در حال تفرقه افکنی هستند که البته خداوند پاسخ این گروه های تکفیری را به خوبی داده است: « کتاب أنزلناه إلیک مبارک لیدبروا آیاته و لیتذکر اولوا الألباب؛ ص/آیه 29» و در جایی دیگر می فرماید: «إن فی ذلک لذکری لمن کان له قلب أو ألقی السمع وهو شهید؛ ق/آیه37».

الاماره تاکید کرد: قرائت قرآن بدون تأمل و تعمق بیهوده است و سودی ندارد و از سویی درقرآن از گفتگوی مسالمت آمیز سخن به میان آمده، حال آنکه آنها با کینه و سنگدلی با ما رفتار می کنند که این نشان دهنده عدم تعمق آنها در قرآن است و برای همین دائما سعی در کافر نشان دادن ما دارند. وي در ارتباط با وضعیت شیعیان در سوئد گفت: به حمد خدا در طول تاریخ هرجا که شیعیان قدم گذاشتند آنجا احیا شده است و سوئد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در شهر ما با اینکه کوچک است، حسینیه ها، مساجد و محافل خاص شیعه وجود دارد و در محرم به حدی مراسم های مذهبی خوبی وجود دارد که دست کمی از اماکن دیگر ندارد.

وی در بخش دیگر به مناظرات خود با وهابیون اشاره کرد و گفت: وهابی های سوئد وقتی متوجه می شوند که من شیعه هستم، مرا تکفیر می کنند و می گویند "شما مُهر را می پرستید". من در جواب به آنها می گویم "مگر می شود منی که دارای عقل و شعور هستم و در عصر تکنولوژی زندگی می کنم، مهری که بی جان است و نه به من ضرر می رساند نه نفعی را برای من در پی دارد بپرستم؟ حال آنکه نماز مرا می بینی که ذکرهایی مملو از لا الله إلا الله دارد و باز می گویید که تو کافری؟".

این قاری سوئدی تصریح کرد: من به آنها می گویم بر فرض درست بودن حرف شما، مگر پیامبر نفرمود که بر زمین و هر آنچه که نباتات است سجده کنیم؟! آنها وقتی این سخنان را می شنوند به حقیقت پی می برند. الاماره با بیان اینکه تمام سلاله پیامبر(ص) ما را به گفتگو دعوت می کنند، اظهار داشت: وهابی ها تنها ما را تکفیر می کنند و جهنمی می خوانند در صورتی که اگر برحق باشند باید بیایند و ما را هدایت کنند تا جهنمی نباشیم!

وی افزود: عمل آنها همچون شیطان است زیرا شیطان مردم را گمراه می کند تا به جهنم بروند، در حالیکه اصل نبوت پیامبر(ص) نه برای طرد مردم بلکه برای هدایت آنها بوده است. قاری قرآن کریم به گریه امام حسین(ع) بر کشتگان دشمن در روز عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: امام بر اینکه آنها به خاطر مقابله با ایشان راهی جهنم می شوند می گریست ولی وقتی به عملکرد تکفیری ها نگاه می کنیم حاصلی جز ریخته شدن خون مسلمانان و آوارگی آنها نمی بینیم.

الاماره بیان داشت: در حال حاضر هنگامیکه با سوئدی ها در مورد مسلمانان صحبت می شود تنها شناخت آنها از مسلمانان، داعش، بن لادن، القاعده و... است که این مایه آبروریزی است. وی در پایان نقش علمای دینی در کشور سوئد بر آموزش قرآن به مردم اشاره کرد و گفت: بنده خود یک مربی قرآن هستم و با توجه به امکانات، مدرسه ها، جلسه ها و آموزش های قرآنی که در سوئد داریم، مسئله آموزش قرآن به نحو احسن پیگیری می شود.