به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۸۴۲۹۶
کارشناس بوکس:

تیم ملی هنوز ملی نشده است!

گروه ورزشی: حسین ثوری معتقد است تیم ملی بوکس هنوز ملی نشده است و در شهرستانها بوکسورهایی هستند که از برخی ملی‌پوشان فعلی شایستگی‌ بیشتری برای حضور در تیم ملی دارند.
تیم ملی هنوز ملی نشده است!
کارشناس بوکس با اشاره به برگزاری دوره جدید لیگ، بسترسازی را مهمترین پیش‌نیاز این مسابقات دانست و گفت: برگزاری مجدد لیگ قطعاً به بهبود اوضاع بوکس در ایران کمک خواهد کرد اما آنچه برای برگزاری چنین مسابقاتی در سطح استاندارد لازم و ضروری است مجاب کردن حامیان مالی و اسپانسرهای بزرگ برای پشتیبانی از این مسابقات است که به نظر می‌رسد برای جذب شدن آنها چاره‌ای جز همکاری صدا و سیما با فدراسیون بوکس برای پخش زنده وجود نداشته باشد. او با بیان اینکه برگزاری این قبیل تورنمنتها در حکم کمک و حمایت مالی هرچند اندک از بوکسورها خواهد بود، گفت: برگزاری مسابقات لیگ هم به کشف استعدادها کمک خواهد کرد هم ورزشکاران را در آمادگی دائم قرار خواهد داد و هم سبب خواهد شد که حاشیه امن برخی از ملی‌پوشان برای حضور دائم در اردوهای تیم ملی از بین برود و فضای مسابقات انتخابی جدی‌تر، جذاب‌تر و رقابتی‌تر شود.

ثوری وجود امکانات کافی و نظارت گسترده و قوی فدراسیون بر روند برگزاری لیگ را ضروری دانست و گفت: فراهم کردن امکانات برگزاری مسابقات چندان مشکل نیست اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد و لازم است فدراسیون به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، نظارتهای مداوم بر مسابقات و نهادینه کردن فرهنگ حضور در لیگ و تیم‌داری در استانهای مختلف کشور است تا کمی از مشکلات سالهای پیش کاسته شود. او همچنین با اشاره به حضور ولادیمیر وینکو در راس تیم ملی، درباره عملکرد چندین ماهه او گفت: هنوز برای قضاوت کردن درباره عملکرد وینکو زود است اما آنچه من می‌توانم در حال حاضر بگویم این است که او و کادر فنی همراهش تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهند ولی در نهایت آنچه اهمیت دارد گرفتن سهمیه المپیک از سوی بوکسورها و حضور موثر تیم ملی در این رقابتهاست.

این کارشناس بوکس یکی از راه‌های شناخت و کشف استعدادها در کنار برگزاری لیگ را سفرهای کادر فنی تیم ملی به استانهای مختلف کشور دانست و گفت: در حال حاضر حداقل 10 استان را می‌شناسیم که از استانهای تاثیرگذار در معرفی بوکسورها به تیم ملی بوده‌اند و اگر کادر فنی بتواند در زمانهای استراحت تیم ملی به این استانها سفر کند و از نزدیک در جریان تمرینات بوکسورهای شهرستانهای مختلف کشور قرار گیرد می‌توان به شکل دیگری به کشف استعدادها پرداخت. رییس سابق هیئت بوکس سیستان و بلوچستان در پایان اظهار امیدواری کرد که تیمی از این استان بتواند در رقابتهای لیگ حاضر شود.
مرجع : ایسنا