به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۱۳۸۸۴۸

چند میلیون ایرانی کمیته‌ای شوند؟!

سیدمحمدصادق محمدی وفایی
در آن قدیم قدیم‌ها، اگر گاوی مریض می‌شد و یا سر و لب آن تب خالی و دملی می‌شد، گاو سالمی را می‌آوردند و سر شانه و لب‌های گاو سالم را داغ می‌کردند!
در عصر ما نیز دولت كریمه! برق، گاز، آب و بنزین و …را هدفمندانه گران می‌کند و از قبل آن، دیگرانی رانتی و اختلاسی شدند و می‌شوند؛ «بابک»انی میلیارد میلیارد می‌برند و می‌گویند داریم اما پس نمی‌دهیم!
برخی دیگر نیز حقوق نجومی گرفتند و …کشتی صندوق ذخیره فرهنگیان به گل نشست و …
با این حال عزیزی از همان دولت اسبق با چاشنی تشر و انتقاد به دولت تدبیر و امید می‌گوید یارانه‌های مردم را قطع کنید. هرکسی نیاز داشت به کمیته امداد امام مراجعه خواهد کرد!
آخر‌ای جان برادر!
کار باید کارشناسی باشد و طرح‌ها باید با چاشنی دلسوزی مردم به تصویب برسد. در عصری که هیچ وقت عقربه‌های هیچ کنتوری به سود مردم خراب نمی‌شود چرا شماها از قطع یارانه مردم می‌گویید؟
چرا این پیشنهاد را در دولت هدفمندی یارانه‌ها مطرح و تصویب نکردید؟
وقتی برخی‌ها تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها، قانون تصویب کردند و بنزین، گاز و برق و …را در حد امکان نجومی و فربه کردند و فربه‌تر نیز خواهند کرد، وقتی از مبادی رسمی کشور، به وفور کالای قاچاق وارد می‌شود، وقتی برخی‌ها حقوق نجومی خورده‌اند و بابک و خاوری‌ها دامنه دار شده‌اند و …! وقتی دانه‌درشت‌ها به جریان افتاده است و …
چرا به جای بستن دریچه‌های فساد و مبارزه شدید با رانت و …، با قطع کردن یارانه‌ها از داغ کردن لب و دندان مردم سخن می‌گویید؟ !
گویا باید پذیرفت که:
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری!
قانونی نانوشته و فراگیر و همیشگی است!
ای کسانی که از قطع یارانه‌ها می‌گویید، لطفا بگویید چرا یارانه‌ها باید قطع شوند ولی بنزین و گاز و برق و …به قیمت‌های هدفمندی عرضه شوند؟ !
اگر کمیته امداد این همه پول دارد و تواناست که میلیونها شهروند را تحت پوشش قرار دهد به جای این که لشکرهای یارانه بگیر را به کمیته امداد بکشاند، لطفا مبلغ لازم را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها واریز کند تا آن بندگان خدا در شب پرداخت یارانه با مصیبت عظمایی رو به رو نشوند.
باور کنید جمعیت زیادی از همین مردم تا به حال فرصت نکرده‌اند کارت هوشمند ملی که گرفتنش جیبی را بی هوش می‌کند بگیرند!
بسیاری از مردم فرصت نکرده‌اند معاینه فنی ماشینشان را بگیرند و …. لطفا آمدن به کمیته امداد امام را نیز به آنها اضافه نکنید.
از سویی دیگر آیا قطع کردن یک طرفه یارانه‌ها بی اعتمادی مردم نسبت به طرح و برنامه‌های مسئولین را به دنبال نخواهد داشت؟