به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۳۲۴۶۵۶

دفاع از آدمکشی، چه نفع شخصی برای پوتین‌پرستان دارد؟

دفاع از آدمکشی، چه نفع شخصی برای پوتین‌پرستان دارد؟
گروه سیاسی: محمد مهاجري (فعال رسانه‌ای اصولگرا) در یادداشت کوتاهی نوشت:  استدلال‌های عشاق پوتین برای حمله ارتش روسیه به مردم بی‌پناه اوکراین و تخریب این کشور را هرچه بیشتر می‌خوانم، بیشتر به مضحک بودنش می‌رسم. بعید می‌دانم برای بچه‌ها یا نوه‌های 7ـ8 ساله خودشان هم پذیرفتنی باشد. بنا براین ازآنجا که احتمال ساده لوحی در باره بیشتر آنان نمی‌دهم، ناچارم بپرسم: 1- دفاع از آدمکشی، چه نفع شخصی برای پوتین‌پرستان دارد؟ به چه مبلغ خودشان را فروخته‌اند؟ قیمت شرف چقدر است در این مملکت؟ 2.اگر پولی در کار نیست، نفوذ کاخ سرخ کرملین از کی شروع شده که الان به مغز استخوان آنها رسیده؟

توجیه و تبرئۀ متجاوز؟
احمد زیدآبادی هم نوشت: روزنامۀ کیهان با لحنی جانبدارانه، ادعای پوتین را مبنی بر اینکه حملۀ روسیه به اوکراین به منظور "پیشگیری از خطر" و به عنوان "دفاع از خود" صورت گرفته، مقبول جلوه داده است. عمومِ تجاوزات نظامی در جهان تحت عنوان "دفاع از خود" و "اقدام پیش‌دستانه" و یا "پیشگیری از خطر" انجام گرفته‌اند؛ اما به ندرت چنین ادعاهایی مورد قبول افکار عمومی مردم جهان قرار گرفته است. از قضا صدام حسین نیز با اعلام اینکه جمهوری اسلامی با تحریک شیعیان عراق، قصد سرنگونی نظام حاکم بر آن کشور را داشته است، به خاک ایران لشکر کشید.
با آنکه آیت‌الله خمینی به طور علنی چندین بار عراقی‌ها را به قیام علیه رژیم بعثی و ساقط کردن آن فراخوانده بود، اما هیچ نهاد بین‌المللی، صرفِ این نوع درخواست‌ها را مجوزی برای تجاوز نظامی به خاک همسایه ندانست و صدام حسین به عنوان طرفِ متجاوز شناخته شد.
با این سابقه، گردانندگان کیهان به چه منظوری، قصد توجیه و تبرئۀ طرفِ متجاوز در جنگ اوکراین را دارند؟

تاکتیک کثیف روسها در اوکراین، روشی که مردم سوریه و چچن را نابود کرد
صادق زیباکلام (استاد سیاسی دانشگاه) هم در یادداشتی نوشت: بنظر میرسد روسها بعداز آنکه متوجه میشوند علیرغمِ تجهیزاتِ نظامیِ عظیمی که وارد اوکراین کرده‌اند؛ پیروزی نظامی سریعی در کار نیست، به همان روش مرگباری که در چچن و سوریه بکار گرفتند روی آورده‌اند. یعنی بمباران گسترده مناطق مسکونی از زمین و هوا، قطع آب و برق، محاصره شهرها و در یک کلام از پای درآوردن ساکنین و وادارشان به تسلیم. این تاکتیک غیر انسانی باعث تلفات سنگینِ غیرنظامیان در چچن و بالاخص در سوریه گردید. در سوریه طیاره‌های روسی ابتدا بمب‌هایِ بزرگی که باندازه یک بشکه بودند و به بمب‌های "بشکه‌ای" معروف شده بودند را بر سر ساکنین مناطقی که در دست مخالفین بود می‌ریختند و وقتی دیگر رمقی از ساکنین باقی نمانده بود، ارتش سوریه، شهرِ با خاک یکسان شده را "فتح" میکرد. قیام مردم چچن را هم روسها با همین روش در هم شکستند. و حالا هم بتدریج دارند همین تاکتیک را در اوکراین بکار میگیرند. تا بدینجا البته تاکتیک "زمین سوخته"(نابودی بی محابای مناطق مسکونی بمنظور در هم شکستن مقاومت ساکنین آن)، در اوکراین نتیجه عکس داده و اوکراینی‌ها را در دفاع از میهن‌شان مصمم‌تر ساخته.



 

مهران
Denmark
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۲۰:۲۸
..............!!! و سالهاست که کشور رو دربست داده به ارباب پوتین و حراج کرده به چین و روسیهذ (384176)
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۷:۴۶
لعنت بر کسانی که از دشمن اصلی مردم ایران یعنی روسیه دفاع میکنن (384226)
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۱۸:۴۲
تاریخ در مورد این خیانت که در قالب دفاع از روسیه در داخل ایران انجام می پذیرد قضاوت میکنه و آبرویی برای این جماعت نخواهد ماند بهترین قاضی همان تاریخه و آینده گان براین ننگ لعنت خواهد فرستاد (384773)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها