به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۰۵۵۴۳

توافق اوباما و ملک سلمان درباره اسد

گروه بين‌الملل: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان در دیدار دو جانبه روز چهارشنبه در ریاض اهمیت انتقال سیاسی در سوریه، بدون بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور را مورد تأکید قرار داده‌اند.
در بیانیه کاخ سفید آمده سران دو کشور «دوستی تاریخی» و «شراکت راهبردی عمیق» بین آمریکا و عربستان سعودی را مورد تأکید قرار داده‌اند. اوباما، ضمن تقدیر از عربستان سعودی برای میزبانی نشست شورای همکاری خلیج فارس، اهمیت سرعت بخشیدن به مبارزه علیه داعش را مورد تأکید قرار داده و از «نقش مهم عربستان سعودی» در ائتلاف ضد داعش، استقبال کرده است.

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید اوباما و ملک سلمان درباره درگیری‌های منطقه هم صحبت کرده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا از آنچه به گفته وی «تعهد عربستان برای رساندن کمک‌های انسانی به تمام مناطق یمن» خوانده شده استقبال کرده است. درباره سوریه، آنها درباره اهمیت تقویت توافق «توقف درگیری‌ها» و تعهد به حمایت از انتقال سیاسی بدون اسد، بحث و تبادل نظر کردند. اوباما و ملک سلمان درباره آنچ طبق بیانیه کاخ سفید «چالش‌های ناشی از فعالیت‌های تجریک‌آمیز ایران» است هم گفت‌وگو کرده و درباره اهمیت داشتن راهبردی فراگیر برای تنش‌زدایی از درگیری‌های منطقه توافق کرده‌اند.