به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۰:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۰۷۸۲۸
پیرموذن: مجلس نهم درتصویب قوانین سیاسی عمل کرد

سیاسی‌ترین کمیسیون مجلس، فرهنگی بود

گروه سیاسی: نماینده اردبیل در مجلس نهم گفت: مجلس نهم در تصویب بسیاری از قوانین سیاسی عمل کرد همچنین در مسائل مهمی مانند حمله خودسرها به سفارت عربستان واکنشی نشان نداد.
سیاسی‌ترین کمیسیون مجلس، فرهنگی بود
کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس نهم در ارزیابی خود از این دوره مجلس اظهار کرد: در بخشی از مجلس نهم که با دولت آقای احمدی‌نژاد همزمان بود، یکی از اتفاقات مهم، کشاندن رئیس‌جمهوری به پارلمان بود. وی افزود: البته وقایع آن روز سبب شد خاطره خوبی از آن باقی نماند، ولی همین که برای اولین بار رئیس جمهوری ملزم شد به سوال نمایندگان پاسخ دهد اقدامی بزرگ بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم تصریح کرد: پس از روی‌کار آمدن دولت آقای روحانی، جبهه پایداری‌ و احمدی‌نژادی‌هایی که در مجلس بودند، سعی کردند دام‌گستری‌های زیادی برای دولت داشته باشند و می‌خواستند از این طریق انتقام انتخاب روحانی را بگیرند.

پیرموذن ادامه داد: در این میان رأی اعتماد نسبی به وزرای کابینه داده شد اما جریانی خاص در مجلس نگذاشت نجفی و صالحی‌امیری وزیر شوند و همچنین فرجی‌دانا را برکنار کرد. مجلس نهم همچنین در ادامه برای زیر سوال بردن عملکرد وزرا، پرسیدن سوال‌های سیاسی و خارج از محدوده وظایف آنها را در دستور کار قرار داد. نمایندگان جریانی خاص در فاز بعد سیاه‌نمایی اقدامات دولت را دستور کار خود گذاشتند و این سیاه‌نمایی همچنان ادامه دارد. این جریان در سال آخر مجلس با وجودی که به نام همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نامگذاری شده بود، دست از اقدامات خود برنداشتند و همواره انتخاب مردم را تحت فشار قرار دادند.

این نماینده مجلس نهم گفت: اگر فراکسیون سیاسی رهروان ولایت نبود شاید مجلس کارنامه مردودی در دوره نهم می‌گرفت ولی با وجود اقدامات رئیس مجلس و اعضای این فراکسیون، مجلس نهم توانست نمره قبولی 12 را با مماشات دریافت کند. وی درباره مصوبات مجلس نهم گفت: این مجلس جز در چند مورد مانند برجام، رفع موانع تولید و تجمیع برخی قوانین و جرم سیاسی نتوانست مصوبات مورد نظر مردم را به تصویب برساند و بسیاری از طرح‌ها و لوایح اقتصادی و محیط زیستی به بایگانی هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها سپرده شد.

پیرموذن تاکید کرد: همچنین این مجلس در تصویب برخی قوانین مانند قانون حمایت از آمران به معروف بسیار سیاسی عمل کرد، البته سیاسی‌ترین کمیسیون مجلس نهم کمیسیون فرهنگی بود که سعی می‌کرد با مصوباتش در مواجهه با دولت اقدام کند. وی گفت: مجلس نهم همچنین در مسائل مهم نظیر حمله خودسرها به سفارت عربستان واکنشی نشان نداد و مطالبات واقعی مردم در این مجلس شنیده نشد و منافع جناحی بر منافع ملی ارجحیت پیدا می‌کرد. پیرموذن خاطرنشان کرد: امیدوارم که در مجلس دهم عقلانیت و منافع حاکم شود و نمایندگان صدای مطالبات و انتظارات مردم را بشنوند و در راستای آن اقدام کنند و از منافع جناحی و گروهی دست بردارند.
مرجع : خبرگزاری آنا